22.3 C
Craiova
marți, 5 august, 2025
Știri de ultima orăMagazinBvlgari, o „bijuterie“ de 125 de ani

Bvlgari, o „bijuterie“ de 125 de ani

De 125 de ani, celebra companie italiană Bvlgari a reuşit să devină un nume de referinţă pe piaţa luxului, creaţiile sale, indiferent că sunt parfumuri, ceasuri, accesorii sau „specialitatea casei“, diamantele, fiind de peste un veac foarte dorite.

Încă din 1884, Bvlgari a devenit sinonim cu luxul, reuşind să se menţină în topul celor mai apreciate case de bijuterii din lume.
De-a lungul timpului, imperiul Bvlgari s-a extins şi în domeniul genţilor, al ochelarilor de soare, dar şi al unor hoteluri exclusiviste din Milano, Bali şi Tokyo. Indiferent de sezon, colecţiile de bijuterii Bvlgari sunt mereu actuale, dedicate femeii moderne, fiecare detaliu fiind lucrat cu minuţiozitate, astfel încât femeia care le poartă să se simtă o regină.

O afacere de familie

În 1884, emigrantul grec Sotirio Bulgari fonda în Italia, la Roma, primul magazin al familiei, pe via Sistina, specializat la început în vânzarea de argintărie. Ajutat de fiii săi Costantino şi Giorgio, Sotirio s-a mutat apoi pe via Condotti, unde există şi acum unul dintre cele mai importante centre Bvlgari din lume. Între timp, Bvlgari a devenit un adevărat imperiu de două miliarde de dolari, cu 270 de magazine în întreaga lume, din New York şi până la Paris, din Monte Carlo şi până la Geneva sau Milano. De la începtul anilor ‘90, Bvlgari şi-a făcut intrarea şi în industria parfumurilor, graţie companiei  Bvlgari Parfums. Au urmat lansarea unei linii de mare succes de eşarfe din mătase, cu un design original, producţia de obiecte de piele şi cea de ochelari, precum şi seria de cadouri şi tacâmuri. La fel ca şi în urmă cu 125 de ani, afacerea este condusă exclusiv de membrii familiei, Paolo Bulgari – preşedinte şi Nicola Bulgari – vicepreşedinte.

Tradiţie şi inovaţie
 
Pentru Paolo Bulgari, nepotul lui Sotirio, motivul pentru care bijuteriile italiene se bucură de atât de mult succes este evident: „Pentru că sunt create cu fantezie. Pentru că noi, italienii, ştim să ţinem pasul cu vremurile. Pentru că, în ciuda tradiţiei seculare, continuăm să fim creativi“. Această creativitate poate fi admirată şi la expoziţia de bijuterii „Între eternitate şi istorie 1884-2009“, organizată la ceas aniversar şi care va parcurge cele mai semnificative faze din istoria şi evoluţia mărcii Bvlgari, de la deschiderea magazinului de pe via Sistina, în 1884, şi până în zilele noastre. Printre exponate, se află un colier de diamante evaluat la 20 de milioane de euro, precum şi coliere, brăţări, broşe purtate de Sofia Loren, Gina Lollobrigida, Soraya sau Ingrid Bergman. Cea mai înfocată admiratoare a bijuteriilor marca Bvlgari rămâne Elizabeth Taylor. De altfel, o secţiune a expoziţiei este destinată exclusiv nestematelor dedicate actriţei cu ochii violeţi. Bvlgari a intrat în viaţa lui Elizabeth Taylor pe platoul filmărilor la pelicula „Cleopatra“. Din acel moment, actriţa s-a îndrăgostit pentru totdeauna nu doar de diamantele strălucitoare, ci şi de Richard Burton. De la petrecerea organizată la Roma cu ocazia inaugurării expoziţiei nu au lipsit vedetele de la Hollywood, admiratoare înfocate ale pietrelor preţioase, precum Jessica Alba, Alain Delon sau Enrique Iglesias. În plus, Casa Bvlgari a profitat de ocazie pentru a promova o acţiune caritabilă organizată pentru salvarea copiilor. Pentru a marca evenimentul, compania a lansat un inel special de argint, pe care este inscripţionat mesajul campaniei, „Să rescriem viitorul“, şi care costă între 60 şi 290 de euro. Banii obţinuţi din vânzări vor fi folosiţi pentru ajutorarea copiilor din întreaga lume.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS