Primele trenuri care vor traversa Podul Calafat-Vidin vor avea locomotive cu tracţiune diesel, a anunţat joi cotidianul sofiot Duma, citat de Agerpres.ro. Ministrul bulgar al transporturilor, Danail Papazov, a declarat ieri la Vidin că autorităţile fac tot posibilul ca podul rutier şi feroviar inaugurat în iunie 2013 să înceapă să fie folosit şi de trenuri. Principala problemă este că o mică porţiune din calea ferată pe teritoriul românesc nu este electrificată şi de aceea nu pot fi folosite locomotive cu tracţiune electrică. „Avem asigurări din partea română că problema va fi soluţionată. În zilele următoare vom face un experiment cu trenuri cu tracţiune diesel”, a spus ministrul după o şedinţă a guvernului bulgar, care a avut loc la Vidin.
Papazov a afirmat că se aşteaptă un interes sporit pentru traficul feroviar de mărfuri între Bulgaria şi România, mai ales după finalizarea noii căi ferate între Ankara şi Istanbul. Pentru a-i atrage pe transportatori, Bulgaria a redus taxele pentru trenurile care circulă regulamentar pe teritoriul său şi mai ales pentru cele care transportă tiruri, stimulând astfel transportul feroviar, cu scopul de a relaxa traficul rutier aglomerat.