20.1 C
Craiova
joi, 10 iulie, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriMazda3 MPS, în premieră la Geneva Motor Show 2009

Mazda3 MPS, în premieră la Geneva Motor Show 2009

Corporaţia japoneză Mazda va prezenta în premieră la Salonul Auto de la Geneva noua Mazda3 MPS – vârful de gamă ultraperformant, alături de Mazda3 cu sistemul „i-stop“, anunţă www.informatiiauto.ro. Înregistrând vânzări de peste două milioane de unităţi din prima generaţie, Mazda3 este unul dintre principalele produse ale constructorului japonez. Noua generaţie beneficiază de un design mai dinamic şi vine cu îmbunătăţiri în domeniile siguranţei pasagerilor şi protecţiei mediului înconjurător printr-un consum de carburant mai mic şi emisii de noxe reduse. Sistemul „i-stop“, ultima „găselniţă“ a japonezilor, adaugă o nouă opţiune în gama de modele. Producătorul susţine că acest sistem, în combinaţie cu motorul MZR 2.0 DISI (Direct Injection Spark Ignition), poate economisi aproximativ 12% din carburant în traficul urban comparativ cu versiunea standard a 3-ului.
Mazda3 MPS duce cu un pas mai departe stilul de design al producătorului japonez. „Inima“ acestui model, respectiv propulsorul supraalimentat MZR 2.3 DISI Turbo, face ca Mazda3 MPS să fie mai puternică şi mai economică decât generaţia anterioară. La Salonul Auto de la Geneva, ce va avea loc în perioada 5-15 martie, se aşteaptă ca în standul Mazda să îşi facă apariţia şi conceptul Kiyora, alături de modele de serie.

Qazana – un nou crossover concept de la Nissan

Premiere la Geneva a anunţat şi Nissan. Conceptul Qazana şi NV2000, în versiunea pentru pasageri, îşi fac debutul pe scena mondială, iar noul 370Z şi Nissan Cube ies pentru prima dată în lumina bliţurilor europene, potrivit aceleiaşi pagini de internet. Qazana este un crossover de dimensiuni mici şi se doreşte o alternativă la hatchback-urile cu cinci uşi. Designul acestui concept este dominat de aripile supradimensionate şi de portiere spate tip „suicide“. Bazându-se pe succesul lui Murano, model ajuns deja la a doua generaţie, şi al lui Qashqai, Qazana va întări poziţia constructorului japonez în segmentul de piaţă al crossover-elor.

Muzeu Porsche în Stuttgart

Pe 28 ianuarie, la sediul central al companiei a avut loc lansarea oficială a noului muzeu Porsche. Spaţiul de expunere de 5.600 mp a fost gândit pentru aproximativ 80 de automobile şi peste 200 de exponate de mici dimensiuni din istoria companiei. Muzeul este alb în întregime, iar zona de expoziţie se sprijină pe numai trei suporturi. Tocmai de aceea, construcţia pare că pluteşte. Clădirea a făcut senzaţie în cercurile de specialitate încă din perioada de construcţie de trei ani, datorită arhitecturii îndrăzneţe. Porsche aşteaptă cel puţin 200.000 de vizitatori pe an. Chiar şi în muzeul vechi, ce putea găzdui doar 20 de exponate, se ajungea la 80.000 de vizitatori pe an. Începând cu 31 ianuarie, muzeul Porsche este deschis zilnic, între orele 9.00-18.00, mai puţin lunea. Un bilet de intrare costă opt euro pentru adulţi (discount: patru euro). Copiii cu vârsta sub 14 ani pot intra gratuit dacă sunt însoţiţi de un adult.

Sursă: www.informatiiauto.ro

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS