Europenii care se simt vinovati din cauza rotunjimilor cistigate si care spera ca vor reusi sa intre in costumele de baie din tinerete vor cheltui in total 96 de miliarde de euro (90,1 miliarde de dolari) pe an pe produse dietetice, pina in 2006, se arata intr-un studiu dat publicitatii ieri si citat de Reuters.
Un sondaj realizat in sapte tari europene de institutul Datamonitor arata ca, si in Europa consumatorii urmeaza tendinta pietei americane catre obezitate, ceea ce face ca aceia care comercializeaza produse dietetice sa aiba profituri din ce in ce mai mari.
„O treime dintre consumatorii din tarile Europei occidentale sint in prezent supraponderali, iar pina in 2006 proportia va ajunge la jumatate“, comenteaza analistul Datamonitor Andrew Russell.
Desi obezitatea este o problema din ce in ce mai grava pe intreg continentul european, ea este mai acuta in Germania, Italia si Spania, unde jumatate din populatie este supraponderala.
In ciuda faptului ca sint mari amatori de peste si cartofi prajiti si de mincaruri fine, britanicii si francezii stau mai bine la acest capitol. Numai 40 la suta dintre ei sufera de supraponderalitate.
Pe masura ce consumatorii europeni devin mai grei, producatorii de alimente dietetice, bauturi de tip milkshake cu putine calorii sau alte produse folosite in curele de slabire au numai de cistigat, promovind intens „sfintul Graal“ al formelor rectilinii.
„In ultimii ani, consumatorii au devenit din ce in ce mai constienti de importanta exercitiilor fizice si a unei diete sanatoase“, comenteaza Russell. Si totusi acest interes nu se traduce intotdeauna in schimbari ale stilului de viata pe termen lung, continua el. Piata produselor dietetice este insa in expansiune de mai multi ani. Datamonitor citeaza o rata anuala europeana a cresterii de 2,3 la suta in perioada 1996-2000, cu Italia pe primul loc (3,7 la suta).
Totusi, in Germania, unde exista pasiunea nationala pentru bere si cirnati, piata acestor produse este cea mai mare. Germanii au cumparat anul trecut produse de slabit in valoare de 19,3 miliarde de euro, in timp ce britanicii au cheltuit in acest domeniu 15,2 miliarde de euro, iar francezii 13,2 miliarde.
Toate acestea duc la formarea unei piete europene in valoare de 92,5 miliarde de euro pentru anul trecut, cu o prognoza de 96 de miliarde pina in 2006. Desi pare ciudat, persoanele cu greutate normala sint cele care cumpara cel mai mult aceste produse, pentru a se mentine in forma, in timp ce consumatorii supraponderali prefera sa se abtina sa manince si sa mearga la sala de gimnastica.
Piata europeana a produselor de slabire este in crestere
ȘTIRI VIDEO GdS
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei