34 C
Craiova
miercuri, 6 august, 2025
Știri de ultima orăMagazinReclame Zara interzise în Marea Britanie pentru promovarea unui ideal corporal „nesănătos de slab”

Reclame Zara interzise în Marea Britanie pentru promovarea unui ideal corporal „nesănătos de slab”

Autoritatea pentru Standarde în Publicitate din Marea Britanie (ASA) a interzis două reclame ale brandului de modă Zara, pe motiv că prezentau modele care păreau nesănătos de slabe, promovând o imagine corporală iresponsabilă.

Potrivit ASA, una dintre modelele prezentate părea „slăbită” din cauza umbrelor și coafurii, iar în cealaltă imagine, poziția corpului și designul decoltat al unei cămăși accentuau claviculele proeminente, transformând acest detaliu într-un punct central al reclamei.

Reclame „iresponsabile”, interzise de la difuzare

Reclamele în cauză au apărut anterior pe site-ul și aplicația Zara, în cadrul unui carusel de imagini ce prezentau articole vestimentare. ASA a decis că fotografiile erau „iresponsabile” și nu trebuie să mai fie folosite în forma actuală, recomandând brandului să se asigure pe viitor că toate imaginile sunt pregătite cu responsabilitate.

Într-una dintre reclame, ce promova o rochie scurtă, umbrele și poziția brațelor modelului făceau ca picioarele să pară exagerat de subțiri, potrivit BBC. Într-o altă imagine, claviculele accentuate ale modelului care purta o cămașă au fost considerate o caracteristică centrală problematică.

Reacția Zara

Retailerul spaniol a eliminat imediat reclamele vizate și a precizat că ambele modele aveau certificate medicale care atestau că se aflau în stare bună de sănătate la momentul fotografierii.
Zara a declarat că nu a primit reclamații directe din partea clienților și că imaginile nu au fost retușate decât în privința iluminării și culorii. De asemenea, compania a subliniat că respectă ghidurile privind sănătatea modelelor, conform raportului Fashioning a Healthy Future publicat în 2007, care recomandă utilizarea de modele cu avize medicale.

Nu este un caz izolat

Zara nu este singurul retailer vizat de astfel de critici. În iulie 2025, Marks & Spencer a avut o reclamă interzisă de ASA pentru că modelul prezentat părea „nesănătos de slab”. Detalii precum încălțămintea cu vârf ascuțit și unghiul fotografiei au accentuat, potrivit autorităților, zveltețea într-un mod iresponsabil.
Anterior, și Next a fost sancționat pentru o reclamă la blugi skinny care accentua subțirețea picioarelor modelului, fiind considerată tot „iresponsabilă”. Retailerul a respins decizia, afirmând că modelul avea un „fizic sănătos și tonifiat”.

Tendințe și responsabilitate în fashion marketing

Aceste decizii reflectă o schimbare de paradigmă în industria publicității de modă, unde autoritățile și opinia publică pun tot mai mult accent pe promovarea unei imagini corporale realiste și sănătoase.

Autoritățile de reglementare din Marea Britanie par hotărâte să descurajeze estetica „size zero” și să tragă la răspundere brandurile care folosesc imagini considerate potențial dăunătoare pentru public – în special pentru tineri.
Interdicția reclamelor Next i-a făcut pe cititorii BBC să se întrebe de ce nu sunt interzise reclamele care prezintă modele care par supraponderale în mod nesănătos.

Citește și: Emisarul lui Trump, Steve Witkoff, s-a întâlnit cu Vladimir Putin la Kremlin, în timp ce expiră termenul pentru armistițiul în Ucraina

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS