Divizia Chevrolet a companiei General Motors a anunţat la începutul acestei săptămâni preţurile pentru gama Aveo 2009 şi a lansat pe piaţa nord-americană modelul hatchback revizuit, informează www.motorauthority.com.
Preţurile atât pentru sedan, cât şi pentru hatchback încep de la 12.120 de dolari pentru nivelul de echipare LS, incluzând taxa de livrare la destinaţie de 660 de dolari. Deşi preţul este mic, maşina vine echipată cu airbag-uri laterale.
Dotările standard includ airbag-uri frontale duble, pe lângă cele laterale, precum şi centuri de siguranţă pretensionate, un sistem de monitorizare a presiunii din pneuri şi de monitorizare a durabilităţii uleiului.
Aveo sedan şi Aveo5 LT au preţuri de pornire de 14.255 de dolari pentru versiunea 1LT şi 15.520 de dolari pentru nivelul superior, 2LT. Aerul condiţionat vine ca dotare standard pe toate modelele LT, iar opţional este disponibilă o transmisie automată, în patru trepte. Toate modelele Aveo sunt propulsate de un motor nou, 1.6 l Ecotec, dezvoltat special pentru performanţe îmbunătăţite şi o mai mare economie de combustibil.
Altă apariţie nouă în materie de propulsoare GM este motorul V6 de 3.6, ce dezvoltă 290CP care echipează GMC Acadia şi Saturn Outlook. Unitatea şi-a făcut debutul pe noul crossover Chevrolet Traverse. Deocamdată, nu există confirmarea dacă acest motor va fi folosit pentru upgrade-ul modelului Buick Enclave.
Sistem performant de siguranţă auto
Oamenii de ştiinţă implicaţi în proiectul Advanced Protection System (sistem avansat de protecţie) denumit APROSYS, finanţat de Uniunea Europeană, au pus la punct un sistem computerizat pentru automobile, care „simte“ când un impact lateral este inevitabil şi încordează „muşchii“ portierelor.
Sistemul include nişte bare metalice laterale, care se fixează în poziţie în ultima clipă înainte de un impact lateral, ca să protejeze pasagerii din habitaclul maşinii.
Folosind o combinaţie de camere video, radar şi programe de calculator, sistemul calculează poziţia şi viteza automobilului pentru a determina dacă impactul este iminent. Dacă decide că se va produce o coliziune, sistemul dă comanda ca prin mijlocul fiecărei portiere să se fixeze un drug metalic, „încordând“ structura maşinii. Plusul de protecţie obţinut în acest fel ar putea reduce considerabil şansele ca ocupanţii maşinii să fie răniţi sau ucişi în cazul unui impact lateral.
Timpul dintre sesizarea ciocnirii până la cuplarea barelor metalice de protecţie este de numai 70 de milisecunde, iar testele efectuate au arătat că deformarea habitaclului poate fi redusă cu până la opt centimetri, reducere care poate fi esenţială îndeosebi în aceste cazuri, când doar o mică parte din caroseria maşinii preia energia impactului.
Ca şi airbag-urile, sistemul trebuie înlăturat şi remontat după un accident.