38.4 C
Craiova
luni, 14 iulie, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriDrum european lăsat de izbelişte în prag de iarnă

Drum european lăsat de izbelişte în prag de iarnă

Drumul European 79, respectiv Drumul Naţional 66, nu este pregătit pentru iarnă, iar autorităţile judeţene stau la mâna constructorului maghiar VEGYEPSZER ZRT Budapesta, care din 2007 nici nu renunţă la contract, dar nici nu continuă lucrările de modernizare.

Secţia Drumurilor Naţionale Târgu Jiu a început pregătirea drumurilor pentru sosirea iernii. Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre firma maghiară VEGYEPSZER ZRT Budapesta, care, în 2007, a început să modernizeze Drumul European 79, pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu. În ciuda faptului că au trecut aproape trei ani de la începerea lucrărilor, constructorii unguri au executat doar 5% din acestea şi nu dau vreun semn că ar dori să renunţe de bunăvoie la contract, pentru organizarea altei licitaţii. Nici Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA nu a dat dovadă de fermitate şi a acordat păsuiri peste păsuiri societăţii din Ungaria, care trebuia să finalizeze lucrarea încă din luna august a anului 2009. Deşi iarna bate la uşă, angajaţii VEGYEPSZER nu s-au apucat încă de executarea lucrărilor de întreţinere necesare pentru o circulaţie fără probleme în lunile următoare. Singurul lucru obţinut până acum din partea maghiarilor de autorităţile locale şi naţionale a fost asfaltarea cu promisiuni a Drumului European 79.

6.600 de metri pătraţi din 40.000

Şeful Secţiei Drumurilor Naţionale Târgu Jiu, Dumitru Leuştean, a precizat că drumul naţional care leagă localitatea Rovinari de Bumbeşti Jiu va genera cele mai multe probleme, întrucât partea carosabilă este deteriorată. VEGYEPSZER nu a reuşit să asfalteze din tronsonul de drum amintit decât 6.600 de metri pătraţi, reprezentând de fapt reparaţii pentru a avea o şosea sigură la iarnă. Cu toate acestea, sunt de executat asfaltări pe o suprafaţă totală de peste 40.000 de metri pătraţi: „Cele mai multe probleme înainte de începerea iernii le avem cu acest tronson la care lucrările au fost începute în 2007 şi acum sunt întrerupte. Reparaţiile executate de firma din Ungaria sunt insuficiente. S-au angajat că vor mai face reparaţii, că vor semnaliza lucrarea în mod corespunzător. Eu am tot stat de vorbă cu cei care sunt aici la nivel local, dar numai Compania poate limpezi lucrurile. Contractul cu ungurii a fost prelungit cu 300 de zile. Au căutat o altă firmă să-l cesioneze şi nu s-a reuşit. Nu vrea nimeni să execute practic toată lucrarea pe bani mai puţini pentru că iese în pierdere. Ei până acum au primit un avans şi le-au fost decontate utilităţile“, a declarat Dumitru Leuştean. Avansul încasat de firma din Budapesta, plus decontările depăşesc suma de patru milioane de euro.

Şase baze de deszăpezire  

În ceea ce priveşte pregătirea celorlalte drumuri naţionale care traversează judeţul Gorj, respectiv 360 de kilometri, secţia condusă de Dumitru Leuştean a efectuat peste 22.000 de metri pătraţi de reparaţii asfaltice. Activitatea de deszăpezire se va desfăşura prin cele şase baze organizate la nivelul districtelor din subordine şi cinci puncte de sprijin, cu utilaje din dotare sau închiriate. Secţia Drumuri Naţionale Târgu Jiu are prevăzută aprovizionarea cu 8.000 de tone de nisip şi 6.189 de tone de sare, din care a fost achiziţionată până în prezent cantitatea de 4.759 de tone de nisip şi 1.598 de tone de sare. Începând de săptămâna viitoare se va trece la recepţia bazelor de deszăpezire şi vor fi verificate utilajele care vor acţiona pe drumurile naţionale în perioada de iarnă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

5 COMENTARII