19.8 C
Craiova
miercuri, 9 iulie, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriInfrastructură rutieră occidentală, abia peste 130-150 de ani

Infrastructură rutieră occidentală, abia peste 130-150 de ani

Infrastructura rutieră de transport a României va fi comparabilă cu cea din Europa de Vest abia peste 130-150 de ani, în cazul în care actualul ritm de dezvoltare se va păstra – este concluzia unui studiu al companiei de consultanţă A.T. Kearney.
Studiul arată că ţara noastră are cea mai mică dinamică de pe piaţa de construcţii de drumuri din regiune, cu o rată anuală de creştere a investiţiilor alocate infrastructurii de 30% până în 2012, fiind urmată de Rusia şi Slovacia, care şi-ar putea majora sumele destinate infrastructurii cu 25%, respectiv 20% în următorii patru ani.
„Chiar dacă piaţa românească va creşte cu 30% pe an până în 2012, iar cea din Polonia doar cu 11%, sumele investite anul trecut de Polonia în infrastructura rutieră sunt de 4,5 ori mai mari decât cele alocate în România în acest sector. Dacă se menţine rata de 30% de creştere din acest sector, România va avea nevoie de 130-150 de ani pentru a ajunge la standardele Europei de Vest ale infrastructurii rutiere“, a declarat, într-un comunicat, consultantul A.T. Kearney, Iulian Cârciumaru.
Densitatea drumurilor în România este de patru ori mai mică faţă de alte state din Europa de Est şi Centrală şi de 14 ori mai mică faţă de ţările dezvoltate – este altă concluzie a studiului.
Iulian Cârciumaru a mai arătat că în România există o diferenţă mare între ce au spus politicienii că vor face pentru infrastructură şi ceea ce s-a făcut în realitate: „Diferenţa nu a fost cauzată de lipsa fondurilor sau a cererii pentru o infrastructură mai bună din partea populaţiei. Adevărul este că România nu şi-a făcut temele pentru a atrage fonduri UE şi investitori privaţi. Autorităţile nu au fost în stare să dezvolte şi să realizeze proiecte interesante şi parteneriate publice private“.
Cu toate acestea, ţara noastră prezintă o atractivitate ridicată pentru investiţiile în infrastructura rutieră, graţie faptului că guvernul a alocat zece miliarde de euro pentru investiţiile publice în infrastructură în 2009, iar Uniunea Europeană a pus la dispoziţia României 3,4 miliarde de euro, care pot fi accesaţi prin proiecte de dezvoltare.

HotNews

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII