4.5 C
Craiova
sâmbătă, 20 decembrie, 2025
Știri de ultima orăActualitateTrenurile vor circula direct pe relaţia Bucureşti - Giurgiu

Trenurile vor circula direct pe relaţia Bucureşti – Giurgiu

Circulaţia pe noul pod feroviar din Grădiştea se va redeschide, mâine, și astfel trenurile vor circula direct pe relaţia Bucureşti – Giurgiu. Serviciul public de transport feroviar de călători, pe relaţia Bucureşti Nord – Progresu – Giurgiu şi retur va fi asigurat cu 14 curse pe zi, potrivit Companiei „CFR” SA.

Operatorul naţional pune în circulaţie 7 perechi de trenuri cu automotoare Siemens Desiro pe ruta directă Bucureşti – Grădiştea – Giurgiu, şi retur. O călătorie va dura circa 40 de minute între Gara de Nord şi Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu, circa 80 de minute.

Astfel, prin restabilirea conexiunii feroviare directe între Bucureşti Nord şi Giurgiu, durata călătorie între Capitală şi sudul ţării se va reduce la circa 2 ore. Vor fi 12 opriri în staţiile de pe traseul Bucureşti Nord – Giurgiu”.

„Modernizarea căii ferate între staţiile Vidra şi Comana (12,02 km) a fost inclusă în Lotul I al programului de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti – Giurgiu, un prim lot care a avut ca obiectiv proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru reconstrucţia podului peste râul Argeş, între staţiile Vidra şi Comana, un traseu în lungime de 12,02 km pe care suprastructura căii a fost înlocuită în totalitate, s-au construit 16 lucrări de artă – 4 poduri, 2 viaducte şi 10 podeţe -, 99 subtraversări şi structuri de trecere în aria naturală protejată Comana, precum şi două obiective civile noi, la standarde europene – Hm Comana şi PO Grădiştea”, se menţionează în comunicat.

Reprezentanţii CFR SA precizează că valoarea totală a contractului pentru Lotul I (proiectare şi execuţie), care a cuprins doar lucrările necesare pentru redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul Grădiştea, situat între Vidra şi Comana, a fost de 627,42 milioane de lei, iar finanţarea a fost asigurată din fonduri nerambursabile.

Podul Grădiştea este al doilea pod feroviar complet sudat din România

Podul Grădiştea, pod metalic tip grindă cu zăbrele cu calea jos şi cuvă de balast, în lungime de 1,36 km, inclusiv cele 2 viaducte care asigură accesul pe pod, este cea mai importantă lucrare de artă din cadrul acestui contract. A fost reconstruit peste râul Argeş la o înălţime de aproximativ 15 m şi este al doilea pod feroviar complet sudat din România (primul fiind construit pe Coridorul Rin-Dunăre, în zona localităţii Sighişoara, peste râul Târnava Mare). Însă, pentru montarea liniei de cale ferată pe podul de la Grădiştea, antreprenorul a utilizat sistemul slab track (sistem de cale ferată nebalastată), introdus pentru prima dată pe reţeaua feroviară din România”, se mai precizează în comunicat.

Conform sursei citate, sistemul constă în montarea şinelor, prin intermediul celor 8 rânduri de puncte de prindere, direct pe o placă din beton armat prefabriat, un rând de puncte fiind format din două poziţii de prindere a şinei, similar cu o traversă pe o cale ferată balastată.

De asemenea, pe toată lungimea podului au fost instalate aparate de compensare, care au rolul de a prelua forţa de dilatare/contracţie, în scopul prevenirii fenomenului de şerpuire a şinei.

Citește și: Lucrurile de care au nevoie cu adevărat copiii, nu doar de ziua lor

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS