Au mai plecat din dealerii Ford, au venit alţii în loc. Unora nu le-au convenit condiţiile noii structuri a Ford România – Compania Naţională de Vânzări – prin care se fac importurile Ford şi vânzările directe către dealerii interni. Directorul companiei, Paul Flanagan, a declarat, în exclusivitate pentru GdS, de ce au renunţat unii dealeri la contractul cu Ford şi ce spun clienţii de faptul că, în fabrica de la Craiova, autoutilitarele uşoare Transit Connect asamblate aici sunt testate câte 80 de kilometri pe pista fabricii.
Ford şi-a creat propria companie care să îi reprezinte interesele comerciale în România, numită Compania Naţională de Vânzări (CNV) şi care, din vara aceasta, a devenit operabilă pe piaţa românească. CNV a înlocuit importatorul Romcar, controlat de omul de afaceri Ion Ţiriac. Este o practică, spuneau recent oficialii Ford, ca în ţările în care există fabrici ale producătorului auto să se înfiinţeze companii proprii, prin care să se realizeze importurile şi care să ţină legătura cu dealerii,
respectiv cu service-urile. Managerul Companiei Naţionale de Vânzări, britanicul Paul Flanagan, aflat săptămâna trecută la Craiova, la inaugurarea unui nou Complex Ford (show-room şi service) deţinut de dealerul din Oltenia Plusauto, a precizat, în exclusivitate pentru GdS, care este rolul acestei companii, cum stau lucrurile cu dealerii Ford şi ce îi aşteaptă pe clienţii mărcii auto de acum încolo. Mai întâi, Flanagan a vizitat noul Complex Ford – investiţie care a totalizat 1,5 milioane de euro – iar ulterior a participat la festivitatea de deschidere a show-room-ului şi service-ului.
Mai aproape de client
Paul Flanagan a spus că noua companie, care se ocupă şi de partea de service şi de piese de schimb, are rolul de a eficientiza colaborarea cu dealerii şi cu clienţii, în sensul că viitorii clienţi vor păstra legătura direct cu Ford, fără prea mulţi intermediari. Adică, dacă este nevoie de componente, de piese de schimb, până acum clientul informa dealerul, dealerul vorbea cu importatorul, iar importatorul solicita la Ford piesele şi toată procedura era de durată. Acum, acest drum s-a scurtat, astfel că o piesă cerută ar trebui să ajungă mai devreme decât de obicei la clientul companiei sau la service-ul autorizat. Flanagan a dezvăluit că fostul importator deţinut de Ion Ţiriac „a fost cel mai bun importator din această parte a Europei“. Despre CNV el a mai spus că, deşi sediul central al Companiei Naţionale de Vânzări este în Bucureşti, este posibil ca zece persoane să activeze şi în Craiova.
Tăriceanu şi Ţiriac sunt acum dealeri Ford
Deşi sunt mai mulţi dealeri decât pe vremea când Romcar era importator Ford, totuşi unii dintre ei au preferat să iasă din structură, iar alţii au intrat. Printre nou-veniţi se numără compania Automotive Trading Services (ATS), deţinută de fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, nimeni altul decât cel care a negociat cu americanii de la Ford, pe vremea când era oficial al statului român, preluarea fostei uzine Daewoo din Craiova. De altfel, fabrica chiar a fost privatizată când Tăriceanu încă ocupa fotoliul de premier. Compania Romcar, a omului de afaceri Ion Ţiriac, s-a schimbat din importator în dealer Ford. În acelaşi timp, după ce CNV a intrat pe piaţă în august, câţiva dealeri au ales să nu mai vândă maşini Ford. Surse din piaţă spun că ar fi vorba despre dealerii din Iaşi, Sibiu, Satu-Mare şi din alte oraşe. Totuşi, de ce au plecat unii dealeri când toată lumea vrea să lucreze pentru noul producător auto din România? Managerul CNV a răspuns fără ocolişuri. „Unii au plecat pentru că nu au vrut să facă parte din noua structură, alţii au preferat să lucreze cu alte companii, iar alţii nu au fost mulţumiţi de condiţiile din acest moment, pentru că deocamdată nu se poate garanta un anumit nivel de producţie“, a spus Paul Flanagan.
Acesta nu a dat un răspuns clar referitor la preţurile autoturismelor Ford, după ce tranzacţiile se fac direct cu Ford, prin Compania Naţională de Vânzări, fiind ca intermediari doar dealerii şi fără un importator interpus: „Nu ştiu detalii, nu intru în detalii despre preţuri, dar vă pot spune că dealerii vor fi mulţumiţi“.
Maşinile Transit Connect, testate intens la Craiova
Întrebat ce spun clienţii Ford despre faptul că autoutilitarele uşoare Transit Connect asamblate la Craiova pleacă din fabrică având deja circa 80 de kilometri la bord, pentru că sunt testate intens pe pista din curtea fabricii, managerul CNV, Paul Flanagan, a precizat: „Clienţilor noştri le face plăcere să le testăm noi maşinile“. El a întărit ideea că Transit Connect este „un vehicul comercial“ şi că beneficiul real al clientului constă în calitatea produsului, lăsând să se înţeleagă că acesta este motivul principal al testării maşinilor asamblate în Bănie.
Înlocuitor pentru Flanagan
Paul Flanagan a fost înlocuit din funcţie, conform unui comunicat de presă al Ford România. Producătorul auto a anunţat ieri că noul director general al Companiei Naţionale de Vânzări este Henrik Nensen. Acesta lucrează de 39 de ani în cadrul Ford, iar ultima funcţie deţinută a fost aceea de director general al companiei de vânzări din Rusia.