Noul cee’d este modelul cu care Kia atacă supremaţia producătorilor europeni în clasa automobilelor compacte. Dezvoltat şi produs în totalitate în Slovacia, cee’d vrea să „rupă gura târgului“ cu un preţ competitiv şi un pachet generos de dotări, începând cu varianta standard.
Până la cee’d, Kia a propus maşini cu echipări destul de modeste. Producătorul coreean s-a supărat pe concurenţă, care îl depăşea ca nivel de echipare şi cu preţurile mai bune. Atacă în forţă prin noul model, cee’d, produs în premieră la fabrica din Zilina – Slovacia, şi creat special pentru consumatorii europeni. Kia a eliminat astfel taxele vamale. Competitorii direcţi în clasa compactă, Opel Astra, Golf V, Peugeot 307 sau Ford Focus, au motive să fie îngrijoraţi. Fără să fie lansată oficial, cee’d şi-a găsit deja şase clienţi numai în Craiova în cele două săptămâni de când a devenit disponibil.
Modelul vine cu multiple dotări încă din versiunea standard. cee’d beneficiază de aer condiţionat, computer de bord, volan reglabil pe înălţime şi profunzime, radio CD-mp3 cu comenzi pe volan. La capitolul siguranţă, frânele sunt asistate de sistemele ABS şi EBD (distribuţie electronică a forţei de frânare), iar pasagerii sunt protejaţi de airbag-uri frontale, airbag-uri laterale şi de tip cortină. Deşi nu a trecut deocamdată prin testele EURONCAP, importatorii sunt convinşi că toate cele cinci stele pe care le va obţine la siguranţă vor fi un atu pe piaţa auto, atât de competitivă.
Garanţia pe care o oferă Kia la noul cee’d este un alt vârf de lance al producătorului coreean. În premieră, Kia oferă garanţie şapte ani sau 150.000 de kilometri, cinci ani pentru maşină „de la bară la bară“ şi doi ani pentru motor şi cutia de viteze. Vopseaua este garantată cinci ani, iar garanţia anticoroziune este de zece ani. Interesant este că această garanţie este gratuită şi transferabilă de la un proprietar la altul, cu condiţia ca maşina să fi respectat programul de service.
Dacă am menţionat motorul şi cutia de viteze, trebuie să mai spunem că momentan sunt disponibile două propulsoare, unul pe benzină de 1,4 litri şi 110 CP şi un diesel de 1,6 litri, „low power“, de 90 CP. Alt motor diesel cu ceva mai multă putere, respectiv 115 CP, va fi disponibil pentru noul cee’d începând cu luna august.
Interiorul, proiectat după clientela europeană
Interiorul maşinii este prietenos, iar la acest capitol am remarcat coloana de direcţie cu posibilitatea de reglare pe înălţime şi profunzime, micul dispozitiv de reglare a farurilor sau a luminozităţii bordului şi a torpedoului, care include spaţiu de refrigerare, răcit de sistemul de aer condiţionat al maşinii.
Computerul de bord calculează consumul de combustibil la distanţa parcursă sau te avertizează în cazul în care ai uitat uşile deschise.
De asemenea, cee’d mai ştie să închidă automat uşile în funcţie de viteză. În variantele cu grad de echipare mai înalt, consola centrală include şi un display digital pentru sistemul audio cu boxe în uşile faţă şi spate şi difuzoare pentru frecvenţe înalte.
Preţul la care se comercializează noul Kia cee’d porneşte de la 9.961 de euro fără TVA, în cazul variantei Base, ajungând la 16.097 de euro CIP pentru cea de-a patra versiune de echipare, Dynamic.