34 C
Craiova
miercuri, 4 iunie, 2025
Știri de ultima orăActualitateAdministratieExtrasele de carte funciară se eliberează gratuit, online, începând cu 2 iunie

Extrasele de carte funciară se eliberează gratuit, online, începând cu 2 iunie

Proprietarii imobilelor pot obține gratuit, online, extrasele de carte funciară, transmite Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), informează Newmoney.ro.

Începând de luni, 2 iunie, extrasele de carte funciară pentru informare și extrasele de plan cadastral pe ortofotoplan pot fi obținute direct din platforma MyEterra, accesând myeterra.ancpi.ro.

„Cea mai simplă cale pentru obținerea gratuit, online, a extraselor de carte funciară și extraselor de plan cadastral este deschiderea unui cont în aplicația MyEterra cu autentificare prin ROeID (Romanian Electronic IDentification), sistemul de identitate electronică utilizat în România pentru accesul securizat la servicii publice și private online.

Astfel, proprietarul sau reprezentantul legal al acestuia trebuie să dețină un cont ROeID, accesează myeterra.ancpi.ro, alege opțiunea ‘Autentificare cu ROeID’, este redirecționat către platforma ROeID pentru autentificare iar, după autentificare, contul în MyEterra este deschis automat”, explică președintele-director general al ANCPI, Laurențiu Alexandru Blaga, citat de Agerpres.

Trei modalităţi de obţinere a extraselor de carte funciară

În cazul în care proprietarul nu are un cont ROeID, documentele pot fi obținute prin umătoarele modalități:

1. Solicitare online cu validare automată – Nu este necesară prezența la ghișeu dacă utilizatorul dispune de o semnătură electronică calificată:

– completează online, în aplicația MyEterra: adresa de email, codul CAPTCHA, acceptarea termenilor și condițiilor;

– accesează link-ul primit în emailul de confirmare;

– completează datele suplimentare: nume, prenume, CNP;

– atașează copia actului de identitate semnată electronic calificat.

2. Solicitare online cu validarea identității la ghișeu; este necesară prezența la ghișeu o singură dată:

– completează cererea online;

– primește un email cu invitația la ghișeu pentru confirmarea identității în maximum 72 de ore;

– se prezintă la orice oficiu teritorial cu un act de identitate valabil: carte de identitate, buletin, carte provizorie sau pașaport;

– verificarea identității se face pe loc de către personalul oficiului;

– confirmă adresa de email (primește un link valabil 72 de ore);

– după confirmare cererea este procesată în maximum 72 de ore.

3. Solicitare direct la ghișeu:

– se prezintă la ghișeul oricărui oficiu teritorial, o singură dată, cu un act de identitate valabil și completează formularul de solicitare;

– confirmă adresa de email și primește un link valabil 72 de ore;

– după confirmare, cererea este analizată în maximum 72 de ore.

Pentru detalii și îndrumare pas cu pas, este disponibil un ghid pe pagina myeterra.ancpi.ro.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS