Procesul de reducere a personalului din Senat a fost finalizat în urma deciziilor de reorganizare adoptate la începutul anului, a anunțat vineri, 30 mai, președintele Senatului, Ilie Bolojan. Măsura vizează eficientizarea aparatului administrativ și o reducere semnificativă a cheltuielilor cu salariile.
Numărul total de posturi a fost redus de la 796 la 649. Dintre acestea, 31 de posturi sunt în prezent neocupate, fiind rezervate angajaților suspendați de drept. Reducerea s-a realizat prin normarea corectă a personalului și prin eliminarea unor posturi de consilieri din comisii și cabinetele demnitarilor, potrivit ziare.com.
Reducerea de personal s-a făcut prin normarea corectă a personalului
„În aceste zile s-au finalizat toate procedurile legate de reducerea personalului Senatului, ca urmare a deciziilor adoptate la începutul anului.
Din cele 796 de posturi, au rămas 649, dintre care 31 sunt neocupate, fiind rezervate persoanelor suspendate de drept. Reducerea de personal s-a făcut prin normarea corectă a personalului și prin reducerea posturilor de consilieri de pe lângă comisii și cabinetele demnitarilor.
Diferența dintre fondul de salarii necesar inițial, de 93,9 milioane de lei anual, și cel pentru posturile reduse, de 76,4 milioane de lei anual, este de 17,5 milioane de lei – adică aproximativ 3,5 milioane de euro. Aceasta este suma care va fi economisită într-un an, ca urmare a acestei reorganizări – o economie de peste 18% din fondul de salarii. Poate nu pare o economie mare, dar în trei ani înseamnă un pasaj într-o intersecție aglomerată din București, valoarea estimativă a unui pasaj rutier fiind de 10 milioane de euro. Gândiți-vă că astfel de reduceri se pot face la multe instituții și calculați câte pasaje s-au pierdut până acum”, a transmis Ilie Bolojan.
A fost pusă în practică înregistrarea electronică a prezenței la serviciu
Oficialul a mulțumit atât colegilor din conducerea Senatului și celor implicați în procesul de reorganizare, cât și personalului profesional care asistă activitatea senatorilor.
„Le mulțumesc colegilor din conducerea Senatului și celor implicați în procedurile de reorganizare pentru că, în ciuda întârzierilor, modificărilor și disconfortului generat de aceste proceduri, le-au dus până la capăt. Așa cum am constatat, Senatul funcționează în bune condiții cu actuala structură de personal. În plus, a fost pusă în practică înregistrarea electronică a prezenței la serviciu.
Le mulțumesc și colegilor profesioniști din Senat, care asistă senatorii în activitatea lor, contribuind zi de zi la buna funcționare a instituției”, a mai spus președintele Senatului.
Citeşte şi: Gorj: Minor de 15 ani prins conducând o motocicletă furată și neînmatriculată pe drumurile publice