Părinţii se simt împliniţi atunci când cumpără haine de firmă pentru copii, deşi acest lucru poate nu este tocmai educativ. Probabil din acest motiv, în timp ce industria modei cam scârţâie, cea dedicată copiilor merge ca unsă.
Deşi achiziţionarea unor haine de firmă pentru copii nu este un gest tocmai educativ din partea părinţilor, acesta îi face să se simtă mulţumiţi şi îi ajută să uite cât sunt de săraci. Tocmai din acest motiv, moda dedicată „piticilor“ se bucură de succes, în ciuda crizei financiare. Şi nu vorbim aici de articolele vestimentare „normale“, ci de cele „de firmă“, create din materiale preţioase şi pentru care părinţii scot din buzunar sume considerabile. „În vremuri de criză, părinţii au tendinţa să se simtă vinovaţi dacă îşi cumpără ceva, aşa că au conştiinţa împăcată dacă îşi cheltuiesc banii pentru copii“, este de părere Anita Borzyszkowska, vicepreşedinta companiei americane Gap, care în acest an a simţit nevoia de a avea o colecţie exclusivistă şi, ca atare, costisitoare, dedicată celor mici.
Minilux accesibil
Pentru această colecţie, Gap a apelat la serviciile Stellei McCartney, o stilistă britanică, adorată de vedete, care a fost însărcinată să deseneze o colecţie avangardistă, ce s-a bucurat de un succes extraordinar. În cazul băieţilor, „muza de inspiraţie“ a fost Michael Jackson, cel mai popular articol din colecţie fiind jacheta militară cu epoleţi albi, în timp ce pentru fetiţe, designerul s-a inspirat din costumaţiile din serialul „Totul despre sex“, tutuul roz, atât de admirat de Carrie Bradshaw, fiind principalul punct de atracţie pentru micile domnişoare. Compania Benetton nu s-a lăsat nici ea mai prejos şi a lansat o colecţie din caşmir, un pulover cu dungi pentru un copil de un an putând fi achiziţionat pentru „modica“ sumă de 90 de euro. Mamele au apreciat noua colecţie, astfel că, odată lansată, ea s-a bucurat de un succes uriaş. Adevărata creştere s-a înregistrat însă în rândul mărcilor de lux. Este cazul colecţiei Little Marc a lui Marc Jacobs, cu ai săi Mouse shoes în miniatură pentru bebeluşi, care se vând în buticurile on line cu 53 de euro. Sau colecţiile Junior ale celor mai cunoscute case de modă, care în acest an vor fi prezentate în cadrul Festivalului Pitti Bimbo, cel mai important eveniment internaţional de modă pentru copii. La prezentare vor participa Paul Gaultier, Paul Smith Kids, John Galliano, Custo Barcelona, Diesel şi Notify.
„Mini-me“
În modă, ca şi în design are loc un fel de „miniaturizare“ a lumii adulţilor, care duce la fenomene precum aşa-numitul „mini-me“. După personajul lui Austin Powers, clona de buzunar a doctorului Male, la Hollywood sunt tot mai multe cazuri de mamă-fiică, tată-fiu, care au apărut în public exact cu acelaşi look. De exemplu, cel mai mic moştenitor al cuplului Pitt-Jolie a apărut în Ray Ban cu o ţinută asemănătoare cu cea a tatălui său, în timp ce Suri Cruise, fiica lui Tom şi Katie Holmes, a fost surprinsă pe tocuri şi cu clasicul trenci Burberry (350 de euro), identic cu cel al mamei sale. De altfel, colecţiile Burberry pentru copii se inspiră exact din cele dedicate adulţilor, de la trenciuri şi până la sacouri, devenind deja o piesă de rezistenţă a casei de modă. În ţara modei, Italia, Dolce & Gabbana şi Armani au acordat dintotdeauna o atenţie deosebită colecţiilor pentru copii.
Suri Cruise – cel mai elegant copil de la Hollywood
Suri Cruise, fetiţa lui Tom Cruise şi a lui Katie Holmes, este nu doar unul dintre cei mai populari copii, ci şi o adevărată pasionată de modă.
La patru ani, Suri are o garderobă estimată la 3,6 milioane de dolari. „Când Katie îi cumpără pantofi Louboutin, preferă să ia câteva perechi pentru ca Suri să poarte mereu încălţăminte nouă“, a povestit un apropiat al familiei. În garderoba micuţei se află creaţii semnate Armani, Versace sau Burberry. În plus, se zvoneşte că Victoria Beckham, bună prietenă a lui Katie, i-a cerut designerului Roberto Cavalli să creeze o rochie specială pentru micuţa prinţesă. De altfel, Katie Holmes şi-a atras criticile opiniei publice după ce a ales să îşi încalţe fetiţa de trei ani cu pantofi cu toc. În ciuda criticilor primite, soţia lui Tom Cruise nu a renunţat la gesturile ei îndrăzneţe şi, mai nou, a înlocuit pantofiorii cu toc ai lui Suri cu o pereche de cizme de ploaie cu platforme. „Fiica mea ştie deja ce vrea să poarte în fiecare zi, la fel ca şi mine. Noi două ne potrivim la gusturi!“, spunea Katie. Declaraţia ei a fost imediat „amendată“ de presă, existând numeroase voci care au spus că un copil de trei ani nu poate avea gusturi în materie de modă. Cu toate acestea, micuţa Suri a devenit un exemplu de stil chiar şi pentru actriţe consacrate, precum Kate Hudson şi Jennifer Garner.
În clasamentul eleganţei
Dincolo de orice critici, Suri Cruise este extrem de admirată şi de vânată de fotografi, ea fiind desemnată recent cel mai elegant copil de vedetă, scrie Femalefirst.co.uk. Suri, despre care se spune că are o garderobă de milioane de dolari, i-a întrecut pe micuţii Beckham şi pe fiica Madonnei, Lourdes, într-un sondaj la care au participat 3.000 de părinţi.
Pe locul al doilea se află fiul cel mic al soţilor Beckham, Cruz, urmat de fratele său mai mare, Brooklyn.
Lourdes, fiica de 13 ani a Madonnei, se află pe locul al patrulea. Fiul lui Peter Andre şi Katie Price, Junior, este şi el în clasament.
Iată topul complet:
1. Suri Cruise (Katie Holmes şi Tom Cruise);
2. Cruz Beckham (Victoria Beckham şi David Beckham);
3. Brooklyn Beckham (Victoria Beckham şi David Beckham);
4. Lourdes (Madonna);
5. Romeo Beckham (Victoria Beckham şi David Beckham);
6. Junior Andre (Katie Price şi Peter Andre);
7. Shiloh Jolie-Pitt (Angelina Jolie şi Brad Pitt);
8. Kingston (Gwen Stefani şi Gavin Rossdale);
9. Poppy (Jules şi Jamie Oliver);
10. Princess (Katie Price şi Peter Andre).