Ne mai miră faptul că mai mult de o treime din energia termică produsă de Termo Urban, furnizorul de căldură al orașului Craiova se pierde pe drum, fie prin punctele termice, fie prin conductele de distribuție? Nu. Pentru o avarie la o conductă de agent termic, Termo a trimis două echipe de intervenție care au constatat și au plecat, lăsând timp de 12 ore, apa fierbinte să curgă în subsolul unui bloc. În cele din urmă, muncitorii au revenit au închis apa caldă și căldura și au plecat după un colier, spun proprietarii dintr-un bloc din cartierul craiovean Brazda lui Novac.
Proprietarii din blocul I5, sc.5. De pe strada Col. Scarlat Demetriade din cartierul craiovean Brazda lui Novac spun că în noaptea de 30.11.2025, pe la orele 20,15 s-a produs o avarie la o conductă de termoficare. După multe telefoane și intervenții, aproape de miezul nopții a venit o echipă de intervenție care a confirmat că este o avarie și a plecat..
“Duminică seara pe la ora 20,15 s-a spart o țeavă de termoficare cu apă caldă și curge în continuu de atunci, afectând blocul. Am sunat, aseară, dar și azi (01.12.a.c) la Termoficare și la numarul Cetățeanului, dar fără rezultat. Totuși, după lungi insistențe, în cele din urmă, a venit o echipă duminică seara pe la ora 22.00, dar au zis că nu au ce să facă și că o să rezolve azi (01.12.a.c). Douăsprezece ore apa fiarta a curs în subsolul blocului inundându-l. Nepăsare și lipsă de reacție a celor în măsură să rezolve situația”, spune un proprietar din blocul I5.
A venit și cea de-a doua echipă, dar a plecat după un colier
Locatarii mai spun că toată noaptea s-a auzit în subsol suierul apei, tâșnind din conducta spartă. Luni de dimineață a venit și cea de-a doua echipă de intervenție care a spus că va remedia provizoriu conducta spartă.
“Luni de dimineață nu se mai auzea zgomotul (șuieratul) care ne-a asurzit toata noaptea deoarece au venit 2 persoane de la Termo și au confirmat că e o spărtură foarte mare pe care o vor remedia provizoriu prin aplicarea unui colier. Le-am spus că nu e normal ca 12 ore să fim inundați, sa fim lăsați fără ajutor. Nu stiu de ce mai există acel număr de telefon la Termo dacă nici după 10 apeluri nu răspunde nimeni. Muncitorii care au venit acum, au plecat după acel colier. Sper să revină”, spune un proprietar din blocul I5.
De la Ana la Caiafa
Proprietarii consideră că furnizorul de apă caldă și căldură poartă toată vină și că acesta trebuie să înlocuiască țeava spartă. Până atunci însă, blocul a rămas fără căldură și apă caldă, așteptând remedierea.
„Reparația făcută, deocamdată, constă în oprirea cu alimentare cu apă. Sper să vină să aplice acel colier să nu ne lase fără apă menajer și căldură. Echipa care a venit aseară nu a făcut nimic. A lăsat apa să curgă în subsol toată noaptea. Echipa de azi a oprit alimentarea cu apă menajeră și caloriferele. Nu înțeleg de ce nu au oprit de azi noapte alimentarea cu apă, lăsând să se inunde subsolul.Așa tratează ei problemele cetățenilor. Dimineață când am sunat din nou la Telefonul Cetățeanului, polițistul local de serviciu mi-a dat un număr unde să sun. Era numărul de la Termocentrala din Barieră. Oare între instituțiile locale nu există un schimb rapid de comunicare pentru a rezolva sesizările cetățenilor. De ce mai este acest telefon al cetaățeanului dacă suntem puși să sunăm tot noi la furnizorii de servicii, ba mai mult, suntem prost direcționați. Ne mai mirăm că sunt atâtea probleme?…Datorită lipsei de implicare a instituțiilor locale”, afirmă un alt locatar din blocul I5.

