Microsoft educa parintii
Microsoft a lansat o noua campanie educationala pentru a sprijini parintii sa decida asupra jocurilor video si a altor tipuri de continut informational cu care intra in contact copiii lor. Potrivit site-ului Reuters.com, compania americana planuieste sa foloseasca in acest scop noua sa consola Xbox 360.
Robbie Bach, presedinte al diviziei „Entertainment and Devices“ din cadrul Microsoft, a precizat ca gigantul este asteptat sa-si expuna strategia in cadrul emisiunii „DigitalLife“.
Decizia conducerii Microsoft a fost luata pe fondul eforturilor, din punct de vedere legislativ, de a interzice vânzarea de jocuri violente sau cu continut sexual explicit catre minori. Totodata, compania se afla intr-un moment in care incearca sa-si extinda prezenta pe piata jocurilor video dincolo de audienta actuala, formata din adulti tineri, spre o audienta din adolescenti si copii.
Produsul Xbox 360 a fost lansat in urma cu aproape un an. La fel ca predecesorul sau, Xbox, noua consola include o serie de setari care permit parintilor sau supraveghetorilor celor mici sa impuna restrictii cu privire la continutul pe care acestia il pot accesa pe consola.
Cele mai multe dintre jocurile pentru Xbox 360 contin informatiile legate de limita minima de vârsta la care pot fi accesate, incriptate in propriul software. Orice persoana poate programa consola respectiva sa blocheze jocurile cu continut etichetat ca „matur“. De asemenea, parintii pot „aproba“ cu ce prieteni copiii lor pot comunica prin intermediul serviciului online Xbox Live sau al camerei Xbox Live Vision.
„Nu suntem de acord cu cenzura intregului continut. Cred ca ar trebui sa acordam mai mult timp pentru educatie decât pentru impunerea de noi legi“, a mentionat Bach.