24 C
Craiova
joi, 31 iulie, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriNAV şi COGNOS - două soluţii IT pentru oamenii de afaceri

NAV şi COGNOS – două soluţii IT pentru oamenii de afaceri

Cele două softuri, dezvoltate de Microsoft şi IBM, ajută companiile să-şi optimizeze afacerile. NAV monitorizează achiziţiile, stocurile, producţia, resursele umane, clienţii, în timp ce COGNOS integrează bazele de date şi oferă rapoarte, analize şi planificări. Prima soluţie poate costa 50.000 de euro în pachet complet şi 20.000 de euro – în cel mediu, dar poate fi închiriată pentru 99 euro/lună/utilizator şi o taxă de 999 de euro la activare. A doua soluţie costă 10.000 euro/modul.  

Peste 30 de oameni de afaceri craioveni au participat ieri la expozeul intitulat  „Soluţii Integrate pentru Managementul Afacerilor“, unde specialiştii în IT au prezentat ultimele softuri menite să optimizeze gestionarea firmelor. Una dintre soluţiile prezentate poartă semnătura Microsoft. Este vorba despre programul „Microsoft Dynamics NAV“ – o soluţie integrată şi adaptabilă de management al afacerilor ce permite administrarea unitară a tuturor resurselor companiei. NAV asigură managementul financiar: datoriile, creanţele, inventarul, contabilitatea analitică, mijloacele fixe, fluxul de numerar. De asemenea, se pot face tranzacţii cu băncile şi încasări sau plăţi în orice valută. Alt proces monitorizat de NAV este producţia. Softul controlează comenzile de producţie, lista de materii prime, necesarul de reaprovizionare, precum şi planificarea capacităţilor de producţie. Integrarea cu restul modulelor permite controlarea întregului flux de producţie, de la comenzile de vânzare şi cele de aprovizionare, până la procesul tehnologic şi planificarea producţiei. Costurile de producţie sunt strict controlate. Vânzările şi achiziţiile reprezintă alt modul al NAV. El oferă posibilitatea de a individualiza fluxurile de lucru, pentru satisfacerea dorinţelor tuturor clienţilor. Raportarea, analiza şi bugetarea ajută la îmbunătăţirea deciziilor importante. Accesul direct la informaţii critice în timp real, împreună cu o gamă largă de unelte de analiză şi raportare, ajută la managementul bugetelor, la crearea şi consolidarea unor rapoarte, precum şi la căutarea unor tendinţe şi interdependenţe. Un aspect foarte important îl reprezintă aplicaţia CRM – Managementul Relaţiei cu Clienţii. Aceasta permite gestionarea clienţilor şi istoricului vânzărilor, crearea şi lansarea campaniilor de marketing, precum şi monitorizarea activităţii clienţilor. De asemenea, pune la dispoziţia departamentelor de vânzări şi marketing informaţii relevante despre clienţi, cum ar fi gestiunea contractelor, urmărirea portofoliilor de clienţi, centralizarea activităţilor şi evenimentelor – informaţii care fundamentează luarea unor decizii corecte. Programul NAV poate fi configurat în funcţie de particularităţile utilizatorului.

Cum pot fi integrate cele două soluţii

A doua soluţie prezentată poartă semnătura IBM şi este softul COGNOS. Prin folosirea acestui program, companiile obţin o soluţie unică şi completă, bazată pe o interfaţă web care integrează toate componentele necesare pentru analiză şi raportare. Informaţiile sunt accesate, analizate şi distribuite cu ajutorul unui browser de internet. Practic, acest program oferă informaţia filtrată, prezentată în mod personalizat celui care are nevoie de ea la momentul potrivit şi în formatul potrivit. COGNOS are trei module, care oferă: raportare, analiză şi planificare. Sistemul integrează bazele de date existente şi face raportări şi planificări. Softul integrează soluţii de genul NAV şi este folosit pentru companii cu peste 100 de angajaţi.
În ceea ce priveşte preţurile, pentru NAV există două modalităţi de a beneficia de program: cumpărare directă sau închiriere. „În varianta de închiriere, se percep o taxă lunară de 99 de euro de utilizator şi o taxă de activare de 999 de euro, plătibilă o singură dată, la activare. Preţul pentru achiziţia integrală a programului depinde de numărul de utilizatori, module de utilizare etc. Pachetul maximal poate să ajungă la 50.000 de euro, iar cel mediu, la 20.000 de euro. În ceea ce priveşte produsul COGNOS, fiecare dintre cele trei componente (raportare, analiză şi planificare) ajunge la 10.000 de euro. Achiziţia se face integral, iar preţul depinde de numărul de utilizatori“, a precizat Otilia Bulescu, Sales & Marketing Asisstant la Integral IT, firma din Craiova care comercializează aceste soluţii pentru business.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII