Hamann Motorsport concepe şi fabrică produse pentru tuningul modelelor BMW încă din 1986. În aceste condiţii, este normal ca tehnicienii companiei din Laupheim să îşi îndrepte atenţia către unul dintre „micuţii“ familiei BMW şi să pună la punct un program de tuning pentru MINI.
MINI a ieşit pe poarta tunerului Hamann cu performanţe crescute, aerodinamică îmbunătăţită, jante din aliaj de 18 ţoli şi interior „aranjat“ cu inserţii de aluminiu şi carbon. Modificările făcute atât modelului Mini Cooper S, cât şi lui Mini Cooper D au început cu reprogramarea unităţii de control electronic Motronic. După optimizarea aprinderii, motorul diesel produce 136 de cai-putere la 4.000 de rotaţii pe minut şi un cuplu maxim de 300 Nm la 1.750-2.000 rpm. În urma modificărilor, puterea modelului Cooper S ajunge la 204 CP la 5.500 rpm şi la un cuplu maxim de 300 Nm, disponibil între 1.600 şi 5.000 de rotaţii pe minut. Maşina este mai rapidă cu o jumătate de secundă pe cursa de acceleraţie de la 0-100 km/h, iar viteza maximă e mai mare cu cinci kilometri. Nu acestea sunt cifrele impresionante. Cu ajutorul unui pachet de tuning ce include o unitate electronică de control Motronic recalibrată, un compresor nou, răcit cu aer, şi evacuare finală Hamann, Cooper S „scoate“ 230 de cai-putere la 6.050 rpm şi un cuplu maxim de 330 Nm la 3.860 rpm, viteza maximă fiind de 238 km/h. Pentru uzul de zi cu zi, răspunsul prompt al maşinii şi apetitul pentru turaţii mari sunt mai importante decât statisticile tehnice.
Aspect mai agresiv
Exteriorul asupra căruia a intervenit Hamann se prezintă mai agresiv. Partea frontală nu beneficiază doar de îmbunătăţiri vizuale, ci are rolul de a creşte forţa deportantă, ceea ce duce la o stabilitate mai bună îndeosebi la viteze mari. Pragurile montate de Hamann conferă maşinii un look mai sportiv, cu linii alungite. Difuzorul spate al maşinii, proiectat special pentru Cooper S, pune în valoare sistemul de evacuare sport al maşinii.
În ceea ce priveşte jantele, clienţii care optează pentru componentele de tuning Hamann au la dispoziţie o gamă variată din care să aleagă. Piesa de rezistenţă o reprezintă jantele de 18 inci HM EVO, proiectate într-un stil discret, însă de o mare fineţe. Combinaţia jante-anvelope recomandată este 7.5Jx18 inch cu cauciucuri 225/35/ZR18. Hamann foloseşte anvelope S1 EVO fabricate de Hankook. Centrul de greutate al maşinii a coborât cu 30 de milimetri, mulţumită sistemului modificat de suspensie. Pachetul tunerului german include arcuri de suspensie reglabilă pe înălţime. Sunt incluse atât amortizoare sport, cât şi arcurile performante. Şasiul poate fi coborât astfel cu până la cinci centimetri şi permite mai multe reglaje. Pentru interior, Hamann propune accesorii fabricate din aluminiu, cum sunt maneta frânei de mână, nuca schimbătorului de viteze şi setul de pedale. Pe lângă aluminiu, interiorul lasă să se vadă şi componente fabricate din carbon.