Principalul producător mondial de microcipuri, Intel, intenţionează să-şi majoreze cota de piaţă până la 12,2% în acest an pe segmentul de microprocesoare, conform unui studiu Gartner, citat de NewsIn. Potrivit studiului, se aşteaptă o creştere de 2,9% a pieţei microprocesoarelor, până la o valoare de 270,3 miliarde de dolari. Veniturile companiei Intel au crescut de două ori mai mult decât media pieţei, mai ales datorită vânzărilor substanţiale de microprocesoare pentru laptopuri. Anul trecut, Intel a avut o cotă de piaţă la nivel global de 11,6%. Printre vânzătorii principali, veniturile Toshiba erau previzionate să crească până la 28%, relativ la dolar, depăşind astfel Texas Instruments, STMicroelectronics şi Infineon. Dintre cei trei, doar STM a fost capabil să îşi majoreze uşor veniturile. „Distribuitorii de semiconductori trebuie să urmărească tot mai atent performanţele clienţilor finali, pentru că o mare parte din industrie devine din ce în ce mai legată de modelele de consum şi cheltuieli ale clienţilor“, a spus vicepreşedintele în cercetare al Gartner, Andrew Norwood. Compania Intel a declarat la sfârşitul lunii octombrie că profitul net pe trimestrul al treilea a crescut la 1,86 miliarde de dolari, sau 31 de cenţi pe acţiune, de la 1,30 miliarde de dolari, sau 22 de cenţi pe acţiune, în aceeaşi perioadă a anului trecut. În ultimul an şi jumătate, Intel a trecut printr-un proces de restructurare, iar acum îşi îndreaptă atenţia către o nouă tehnologie producătoare de cipuri, ce oferă mai mulţi semiconductori pentru fiecare plăcuţă de silicon.
O treime din utilizatorii de internet şi-ar vinde cadourile de Crăciun
Mai mult de o treime dintre francezii care folosesc internetul intenţionează să îşi vândă cadourile de Crăciun, iar circa 15% îşi arată nemulţumirea când cadoul nu le place, potrivit unui studiu TNS Sofres realizat pentru eBay, conform paginii de internet commentcamarche.net., citat de NewsIn. Această practică apărută în 2005 a devenit o modă în 2006 şi pare să se impună anul acesta, 57% din persoanele întrebate preferând să revândă cadoul în schimbul altuia, în loc să îl vândă în schimbul banilor. Aproximativ 53% dintre cei întrebaţi au spus că nu şi-au vândut niciodată cadourile de Crăciun şi consideră această practică şocantă sau dezamăgitoare. Cadourile cel mai des revândute sunt cele primite de la cuscri, circa 34%, şi de la părinţi, 33%. Jumătate dintre cei care folosesc internetul sunt de părere că site-ul eBay este cel mai bun pentru revânzarea cadourilor de Crăciun. În topul trei al obiectelor revândute se numără accesoriile, îmbrăcămintea şi DVD-urile (18%) obiectele decorative, CD-urile (15%) şi cărţile (13%). Studiul a fost realizat pe un eşantion de 800 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani.