17.9 C
Craiova
joi, 23 octombrie, 2025
Știri de ultima orăActualitateGuvernul a aprobat memorandumul privind construirea noului pod rutier peste Prut

Guvernul a aprobat memorandumul privind construirea noului pod rutier peste Prut

Memorandumul privind construirea noului pod rutier peste râul Prut, între localitățile Bumbăta (România) – Leova (Republica Moldova), a fost aprobat joi de Guvern.

Prin memorandum, au fost aprobate negocierea și semnarea acordului dintre cele două guverne.

„Noul pod rutier peste Prut, care urmează a fi construit în zona Bumbăta – Leova, îmbunătățește conectivitatea la nivel regional și conectează Republica Moldova la rețeaua rutieră primară și secundară de transport de pe teritoriul României și implicit la rețeaua TEN-T. De asemenea, crește capacitatea de operare a fluxului de transport marfă“, reiese dintr-un comunicat transmis de Executiv, conform Agerpres.

Elaborarea studiului de fezabilitate pentru podul rutier se află într-un stadiu ‘avansat’, contractul fiind semnat la data de 24 februarie, se precizează în comunicat.

Ordinul de începere a fost emis la 19 martie

Ordinul de începere a fost emis la 19 martie, cu o durată de execuție de 12 luni, termenul final de predare fiind 19 martie 2026.

Acordul conține inclusiv prevederi referitoare la: protecția mediului, fluidizarea traficului, finanțarea obiectivului, asigurarea terenului de construcție, regimul fiscal și vamal, trecerea frontierei de stat și facilitarea accesului la obiectiv, soluționarea diferendelor.

Este necesară și constituirea unui grup de lucru comun, care să analizeze și să soluționeze aspectele tehnice privind interconectarea podului cu infrastructura rutieră.

În baza acordului, se va înființa o comisie mixtă care va avea ca scop coordonarea tuturor activităților, transmite Guvernul.

Cum se realiza conexiunile

Conexiunile cu rețeaua rutieră de pe teritoriul României se vor realiza după cum urmează:

– la nord, cu drumul transregio Tișița-Albița care va contribui la fluxul de trafic spre și dinspre PTF Leușeni-Albița și spre și dinspre Autostrada A7: Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani, respectiv Autostrada A8: Târgu Mureș – Leghin – Moțca – Ungheni prin drumul transregio Vaslui – Iași – A8;

– la sud, prin DN24A se poate face atât conexiunea cu drumul transregio Tecuci – Galați și variantele de ocolire adiacente, cât și cu drumul expres Brăila – Galați care facilitează accesul către drumul expres Focșani – Brăila, deci conexiunea cu A7, dar și accesul spre podul peste Dunăre de la Brăila – conexiune cu drumul expres către Constanța, implicit zona portuară a Mării Negre. 

Citeşt şi: Sistem de colectare electronică a tarifului de trecere a podului Giurgiu – Ruse

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS