39.5 C
Craiova
marți, 22 iulie, 2025
Știri de ultima orăActualitateÎn 2009, piaţa de publicitate online a scăzut cu 10%

În 2009, piaţa de publicitate online a scăzut cu 10%

Anul trecut, jucătorii din această industrie afirmau că acest segment a fost cel mai puţin afectat de reducerea bugetelor

Primul trimestru a fost cel mai dificil pentru publicitatea online

Piaţa şi-a revenit pe finalul anului 2009

 

 

Cu toate că jucătorii din industria locală de publicitate afirmau că segmentul online a fost cel mai puţin afectat de reducerea bugetelor de anul trecut, un studiu realizat de IAB România şi PricewaterhouseCoopers România arată că, în 2009, aceată piaţă a scăzut cu 10%, la aproape 65,2 milioane lei.

Primul semestru din anul trecut a fost cel mai dificil pentru acest segment, scăderea fiind de 25%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008. Astfel, în primele 6 luni din anul trecut, veniturile totale s-au ridicat la 25,5 milioane lei. Acestă scădere, conform studiului, este explicată de reducerea drastică a bugetelor alocate pentru publictate.

Totuşi, a doua parte din 2009 a venit cu o revenire a industriei de publicitate online. Studiul arată că în această perioadă, comparativ cu semestrul al doilea din 2008, s-a înregistrat o creştere de 3%, la 39,7 milioane lei, iar faţă de 2007, valoarea pieţei s-a dublat.

“Piaţa de publicitate online şi-a revenit pe finalul anului 2009, iar în 2010 ne putem aştepta chiar la o creştere”, a declarat Cristian Petriceanu, preşedinte al IAB România.

La rândul său, Ruxandra Băndilă, Marketing, Communications and Business Development Director a PricewaterhouseCoopers Romania a afirmat că studiul arată că piaţa de publicitate online a depăşit momentul critic al crizei şi a avut o tendinţă uşor ascendentă în cel de-al doilea semestru al anului trecut.

La studiul realizat de IAB România şi PricewaterhouseCoopers România au participat 18 companii de media online care au furnizat cifrele de vânzări de publicitatea.

 

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS