Anul trecut, jucătorii din această industrie afirmau că acest segment a fost cel mai puţin afectat de reducerea bugetelor
Primul trimestru a fost cel mai dificil pentru publicitatea online
Piaţa şi-a revenit pe finalul anului 2009
Cu toate că jucătorii din industria locală de publicitate afirmau că segmentul online a fost cel mai puţin afectat de reducerea bugetelor de anul trecut, un studiu realizat de IAB România şi PricewaterhouseCoopers România arată că, în 2009, aceată piaţă a scăzut cu 10%, la aproape 65,2 milioane lei.
Primul semestru din anul trecut a fost cel mai dificil pentru acest segment, scăderea fiind de 25%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008. Astfel, în primele 6 luni din anul trecut, veniturile totale s-au ridicat la 25,5 milioane lei. Acestă scădere, conform studiului, este explicată de reducerea drastică a bugetelor alocate pentru publictate.
Totuşi, a doua parte din 2009 a venit cu o revenire a industriei de publicitate online. Studiul arată că în această perioadă, comparativ cu semestrul al doilea din 2008, s-a înregistrat o creştere de 3%, la 39,7 milioane lei, iar faţă de 2007, valoarea pieţei s-a dublat.
“Piaţa de publicitate online şi-a revenit pe finalul anului 2009, iar în 2010 ne putem aştepta chiar la o creştere”, a declarat Cristian Petriceanu, preşedinte al IAB România.
La rândul său, Ruxandra Băndilă, Marketing, Communications and Business Development Director a PricewaterhouseCoopers Romania a afirmat că studiul arată că piaţa de publicitate online a depăşit momentul critic al crizei şi a avut o tendinţă uşor ascendentă în cel de-al doilea semestru al anului trecut.
La studiul realizat de IAB România şi PricewaterhouseCoopers România au participat 18 companii de media online care au furnizat cifrele de vânzări de publicitatea.