29.5 C
Craiova
marți, 26 august, 2025
Știri de ultima orăActualitatePatronatele media, transparente

Patronatele media, transparente

Consumatorii de media vor putea, incepând cu anul acesta, sa afle mai multe informatii despre structura patronala a institutiilor media si sa inteleaga astfel interesele din spatele anumitor trusturi mass-media. La intâlnirea cu presa, organizata ieri, la Craiova, de reprezentantii Centrului pentru Jurnalism Independent, acestia au spus ca informatiile despre actionarii trusturilor mass-media vor putea fi accesate gratuit de pe site-ul www.mediaindex.ro. Site-ul, ce va fi lansat oficial pe 3 mai, face parte dintr-un proiect al Centrului si are drept scop cresterea transparentei proprietatii de media din România.


„Exista suspiciuni, si in unele cazuri pe buna dreptate, ca unii oameni politici sau de afaceri, patroni de institutii media, folosesc aceste institutii pentru a-si consolida propriile afaceri“, a declarat Razvan Martin, coordonator programe Agentia de Monitorizare a Presei.


Transparenta proprietatii ar trebui sa dea credibilitate institutiilor media, pentru ca mass-media vând printre altele si credibilitate consumatorului. „Informatiile vor intari si credibilitatea noastra ca jurnalisti, pentru ca si asupra noastra planeaza suspiciuni“, a spus Paul Radu, jurnalist de investigatie, reprezentant al Centrului Român pentru Jurnalism de Investigatie.


Site-ul va contine o baza de date cu toate institutiile media din tara (denumirea si datele de contact), cu informatii despre proprietarii lor (informatii despre toate institutiile media la care sunt actionari), dar si cu informatii despre jurnalisti (date de contact ale jurnalistilor români, structurate pe domeniile in care acestia activeaza). In plus, a fost creat un capitol dedicat legislatiei de media. „Primul avantajat de acest site va fi consumatorul de media pentru ca va fi bine informat. Site-ul va veni insa si in sprijinul jurnalistilor“, a adaugat Razvan Martin.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS