• Regia Autonoma de Transport Craiova a pus in circulatie 17 tramvaie Tatra aduse din Germania • Garniturile au fost achizitionate la mina a doua cu 999 de marci bucata, adica mai putin decit pretul unui Trabant • Dupa ce au fost „cosmetizate“, noile mijloace de transport au fost puse la dispozitia craiovenilor incepind cu 1 mai
Craiovenii pot circula de pe 1 mai cu noile tramvaie Tatra achizitionate la mina a doua din Germania de RAT. Acest prilej n-a fost pierdut de municipalitate pentru a da adunarea tuturor directorilor de regii la o festivitate ocazionata de „udarea“ tramvaielor, chiar de Ziua Internationala a Muncii. Desi arata ca in anii ’50, aceste mijloace de transport constituie mindria municipalitatii, mai cu seama ca au fost contractate pe un pret de nimic de echipa Vasile Bulucea – Ion Calin – Iulian Ocroteala. „Am fost cu domnul Calin in Germania sa negociem pretul. Prima oferta a nemtilor a fost de 15.000 de marci pentru fiecare garnitura. Stiam de citi bani dispunem, asa ca le-am facut cunoscuta si oferta noastra: 1.000 de marci bucata. Nemtii n-au zis nimic, au iesit sa se consulte, apoi s-au intors si ne-au spus: «Nu sintem de acord cu oferta dumneavoastra, dar vi le putem vinde cu… 999 de marci bucata»“, a povestit Iulian Ocroteala, directorul RAT Craiova, neuitind sa aminteasca faptul ca statul german a suportat inclusiv… transportul garniturilor pina in Romania. O adevarata „pleasca“, daca tinem cont ca un tramvai nou costa in Germania aproximativ trei milioane de marci, iar cele cumparate de RAT Craiova au doar opt-noua ani vechime. Mai ca te duce gindul la faptul ca nemtii au vrut sa-si arunce vechiturile in ograda noastra…
O cupa de sampanie intre sine
Aduse in Craiova in stare tehnica perfecta si cu o gramada de piese de schimb, tramvaiele cele „noi“ au avut nevoie doar de mici modificari: „A fost nevoie sa le cosmetizam putin si sa le modificam ecartamentul“, dupa cum a precizat directorul Ocroteala. Introduse in circulatie, aceste tramvaie vor rezolva macar teoretic problema frecventei, craiovenilor promitindu-li-se ca nu vor astepta acum mai mult de trei minute in statii. Mai ramine de rezolvat starea precara a caii de rulare, improprie pe mai mult de 40% din cei 36,5 km de sina.
Toate acestea fiind comunicate, pe 1 mai, la ora prinzului, primarul Vasile Bulucea, secretarul de stat Ion Calin si directorul RAT Iulian Ocroteala au taiat panglica inaugurala in fata tramvaielor nemtesti, dar fabricate la Praga, apoi au ciocnit o cupa de sampanie chiar intre sine, la botul tramvaiului. Au purces apoi la o plimbare cu noile mijloace de transport, insotiti de directorii de regii, ca sa vada cum arata orasul din tramvai.