30.6 C
Craiova
vineri, 22 august, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriPrecizări ale Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de afaceri şi Turism cu privire la Schema de ajutor de minimis

Precizări ale Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de afaceri şi Turism cu privire la Schema de ajutor de minimis

Biroul de presă al Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de afaceri şi Turism a transmis astăzi un comunicat de presă cu privire la informaţiile apărute în legătură cu procesul de înscriere în Schema de ajutor de minimis pentru investiţiile realizate de întreprinderile mici şi mijlocii. Vă prezentăm mai jos textul comunicatului:

„Având în vedere unele relatări din presă cu privire la existenţa unor înregistrări fictive în cadrul procesului de înscriere în Schema de ajutor de minimis pentru investiţiile realizate de întreprinderile mici şi mijlocii şi a faptului că foarte mulţi solicitanţi, deja înregistraţi în aplicaţie, au pregătit documentele pentru depunere, inclusiv certificatele fiscale şi constatatoare, Biroul de presă al Departamentului pentru IMM-uri, Mediul de afaceri şi Turism, face următoarele precizări:
 
1. Acordarea finanţării în cadrul schemei de ajutor de minimis presupune parcurgerea următoarelor etape:
– Înscrierea online prin completare formularului de înscriere  
– Afişarea listei cu numărul de ordine şi punctajul obţinut
– Depunerea la OTIMMC-ul, în rază căruia se află sediul social al IMM-ului solicitant, în termen de 10 zile lucrătoare, a cererii de acord pentru finanţare şi a documentelor justificative pentru verificarea veridicităţii şi coerenţei informaţiilor înscrise în formularul de înscriere  
– Verificarea de către OTIMMC a  informaţiilor înscrise în formularul de înscriere, în planul de investiţii, a eligibilităţii codului CAEN aferent proiectului, verificarea corelării situaţiilor financiare cu planul de investiţii, inclusiv a legăturii activelor achiziţionate cu activităţile codului CAEN pe care se accesează finanţarea, concordanţă între codul CAEN pentru care se solicita finanţarea cu activităţile propuse şi documentele justificative ataşate planului de investiţii.  
– Semnarea acordului de finanţare
– Efectuarea cheltuielilor şi depunerea documentaţiei de plată
– Verificarea de către OTIMMC  a cheltuielilor şi certificarea acestora
– Efectuarea plăţilor.
În cazul în care OTIMMC constată că există neconcordanţe în informaţiile furnizate, şi anume: solicitanţii nu prezintă dovezi certe privind capacitatea de cofinanţare a proiectului de investiţii, solicitanţii nu semnează acordul de finanţare în termen de 10 zile de la primirea Scrisorii de înştiinţare privind acceptarea la finanţare, aceştia vor primi scrisoare de respingere la finanţare.
 
2. Pentru facilitarea înscrierii firmelor, formularul de înscriere a fost conceput să permită completarea cu uşurinţă a informaţiilor preliminare privind datele de identificare ale aplicantului, activitatea pentru care se doreşte accesarea, datele proiectului pentru obţinerea punctajului, valoarea finanţării , etc.
 
3. Vor fi chemaţi să depună cererea de acord pentru finanţare şi documentele justificative toţi aplicanţii care au cel puţin 60 puncte în urma înscrierii online.
 
În consecinţă, în cazul în care ar există înscrieri fictive acestea vor fi respinse după etapă de verificare de către OTIMMC, deoarece aplicanţii care s-au înscris fictiv nu vor putea depune documente care să justifice informaţiile din formularul de înscriere.  

Foarte important de ştiut este faptul că solicitanţii care au făcut înscrieri fictive vor răspunde conform legii.” 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS