O femeie din Brăila a sunat anul trecut la numărul de urgenţă 112 de 11.000 de ori, fără să aibă vreodată un motiv real. Și nu e singura. Patru milioane de apeluri nejustificate s-au înregistrat în 2022 la numărul de urgență. Oamenii au sunat pentru că se plictiseau, pentru că li se părea amuzant sau aveau de raportat infracțiuni închipuite, informează Digi24.
Pensionara din Brăila a sunat în medie de 30 de ori pe zi. Ea susţine că a făcut acest lucru pentru că este în conflict cu mai mulți vecini din bloc și vrea ca oamenii legii să ia măsuri sau a chemat salvarea când conflictele îi provocau o stare de rău.
Apelurile dovedite nejusticate i-au adus o amendă de 2.000 de lei, însă asta nu a oprit-o.
„La nivelul IPJ Brăila, în anul 2022 au fost aplicate un număr de 1.113 sancțiuni contravenționale“, a declarat Elena Ostache, purtător de cuvânt IPJ Brăila.
Tot anul trecut, o persoană din Vrancea a sunat la numărul unic de urgență 112 de peste 5.000 de ori doar ca să le aducă injurii operatorilor de la Serviciul de Telecomunicații Speciale.
În 2022, operatorii STS au răspuns la peste 10 milioane de apeluri, iar aproape jumătate dintre ele au fost pentru cazuri care nu erau urgente.