28.6 C
Craiova
marți, 1 iulie, 2025
Știri de ultima orăActualitateCampania „Selfie-ul pe tren nu ia like, ia vieți”

Campania „Selfie-ul pe tren nu ia like, ia vieți”

-

Poliția Română și CFR Calatori, împreună cu Mercury 360, lansează campania de prevenire a accidentelor produse prin electrocutare, în zonele feroviare, denumită „Selfie-ul pe tren nu ia like, ia vieți”.

O fotografie pe tren poate părea o idee bună pentru o postare în social media, însă puțini sunt cei care știu riscurile pe care escaladarea unui vagon de tren le presupune, în principal cel de producere a arcului electric și a electrocutării la rețeaua de înaltă tensiune (27.000 volţi).

Este important de știut faptul că arcul electric se poate produce fără un contact direct cu rețeaua de înaltă tensiune, iar pe lângă acesta, căderea de la înălțime poate produce traume grave.

Campania ,,Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți” se desfășoară la nivel național, în perioada 17 iulie 2020 – 31 ianuarie 2021, iar pe parcursul acesteia un vagon de călători  personalizat cu însemnele campaniei (vizual și mesaj) va fi atașat trenurilor care circulă în țară, pentru a transmite mesajul preventiv.

Pe traseul ,,călătoriei” vagonului personalizat, polițiștii structurilor de prevenire și poliție transporturi vor organiza evenimente publice în stațiile CFR, astfel încât adolescenții și tinerii să înțeleagă mai bine care sunt riscurile la care se expun atunci când încearcă să realizeze o fotografie pe tren sau când nu respectată regulile de conduită în incinta stațiilor de cale ferată, triajelor și zonelor adiacente.

De asemenea, pentru ca mesajul campaniei să ajungă mai ușor la public, a fost realizat un material video care prezintă, într-un mod simbolic, efectele electrocutării asupra a 3 emoticoane.

Lansarea campaniei a avut loc la Muzeul CFR din Gara de Nord.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ

Bercea Mondialu scapă de arest preventiv, dar trebuie să...

Anghel Sandu, zis și Bercea Mondialu, a fost eliberat...

ȘTIRI GdS