36.6 C
Craiova
marți, 8 iulie, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriRatingul Nokia a fost „doborât“ o treaptă

Ratingul Nokia a fost „doborât“ o treaptă

Agenţia Moody’s a coborât săptămâna trecută ratingul companiei Nokia cu o treaptă, la A2, din cauza problemelor pe piaţa de profil, informează NewsIn. Agenţia de rating Moody’s a considerat că grupul de telefonie mobilă va întâmpina dificultăţi din cauza competiţiei în creştere şi că va avea perspective modeste de dezvoltare pe termen lung.

Moody's a confirmat ratingul pentru datoria pe termen scurt a Nokia la Prime-1. A2, ratingul de acum al Nokia, se află între AAA şi categoria „junk“, după cum relatează Wall Street Journal. Mişcarea a venit la o zi după ce Nokia a raportat, pentru trimestrul al treilea, pierderi mai mari decât cele estimate. În condiţiile în care grupul finlandez a afişat o pierdere netă de 559 de milioane de euro în al treilea semestru al anului 2009, acţiunile Nokia s-au ieftinit cu 1,7 procente, având un preţ de 13,44 dolari în tranzacţiile din predeschiderea şedinţei, după pierderile anunţate joi.
Vineri, Moody's a apreciat că declinul din acest an al vânzărilor de telefoane a fost cauzat de scăderea cheltuielilor de consum şi de faptul că piaţa de telefonie mobilă este aproape la saturaţie.
O creştere a acestei industrii ar putea avea loc doar prin apariţia de tehnologii şi aplicaţii noi şi prin extinderea în ţări unde telefoanele mobile nu sunt încă uzuale. În acelaşi timp, Nokia se confruntă cu o competiţie mai puternică din partea noilor apariţii de pe piaţă, precum telefoanele smart şi netbook-urile, unde a crescut presiunea pe preţuri. Cota de piaţă a Nokia pe segmentul telefoanelor smart a fluctuat în ultima vreme din cauza competiţiei acerbe, deşi compania ia în calcul scoaterea pe piaţă a unor dispozitive de nouă generaţie înainte de sărbători pentru a-şi creşte profiturile din ultimul trimestru al acestui an. Compania domină vânzările de telefoane mobile, având o poziţie puternică pe segmentele mediu şi scăzut şi pe cel al telefoanelor smart accesibile, dar preţurile medii de vânzare au scăzut pe acest segment, ceea ce a dus la stagnarea profitului, în pofida reducerii costurilor. Totodată, Nokia se confruntă şi cu probleme legate de parteneriatul Nokia Siemens, precum şi de creşterea datoriei grupului, prezent şi pe piaţa românească, după achiziţia Navteq şi răscumpărarea propriilor acţiuni în 2008.

Pierdere trimestrială de 559 de milioane de euro

Pierderea de 559 de milioane de euro reprezintă primul rezultat negativ al grupului finlandez din ultimii zece ani. Cel mai mare producător de telefoane mobile din lume a avut o cifră de afaceri de 9,8 miliarde de dolari, în scădere cu 19,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 1% faţă de trimestrul precedent. Profitul său operaţional a scăzut cu aproape 58%, la 741 de milioane de euro. Vestea a fost neaşteptată, în contextul în care analiştii mizau pe un profit net. Grupul finlandez, lider mondial în sectorul telecomunicaţiilor din 1998, nu a înregistrat pierderi după anul 2000. Nokia înregistrase însă în primul trimestru cele mai slabe rezultate din ultimul deceniu. Preşedintele şi directorul executiv Nokia, Olli-Pekka Kallasvuo, a precizat că situaţia din piaţă s-a ameliorat în al treilea trimestru, dar a recunoscut că Nokia s-a confruntat cu probleme. Nokia şi-a revizuit în urcare previziunile referitoare la piaţa mondială a telefoniei mobile. Grupul finlandez mizează, astfel, pe o creştere a vânzărilor la nivel mondial în trimestru patru al acestui an, faţă de cele din trimestrul care tocmai s-a încheiat. De asemenea, vânzările ar putea atinge la sfârşitul anului 1,12 miliarde de telefoane, în scădere cu 7% faţă de 2008, comparativ cu declinul de 10% estimat până în prezent.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII