Din ce în ce mai puţini oameni se delectează în timpul liber citind o carte. Cu toate acestea, o idee inovatoare în domeniul cărţilor poate fi baza pentru o afacere cu potenţial.
În încercarea de a readuce interesul pentru cartea tipărită, în ultima perioadă, la nivel naţional are loc o acţiune de promovare a acestui tip de produs, prin campanii de marketing bine puse la punct.
Cu toate că în prezent pare un act de curaj să te implici într-o afacere în acest domeniu, piaţa poate oferi surprize plăcute. Un exemplu în acest sens este firma Stil Profesional, care produce cărţi personalizate pentru copii.
„Fiecare copil devine personaj principal de carte, iar acest lucru atrage. E ca atunci când mergi să developezi un film foto şi în primul rând vrei să vezi cum ai ieşit tu“, a declarat Marius Scarlat, managerul firmei. Acesta a explicat că, totuşi, publicul-ţintă este reprezentat de părinţi, în special de mame, pentru că la ele a prins ideea cel mai bine. „Oamenii nu prea mai citesc cărţi. Am pornit însă această afacere tocmai pentru a-i atrage pe cei mici în universul cărţilor şi pentru a-i determina să citească“, a spus Scarlat.
Investiţie de 2.000 de lei
Ideea unei astfel de afaceri nu a pornit din Craiova, ci din Slobozia. „Noi am primit oferta de afacere acum un an, însă ne-am hotărât destul de greu. Este un fel de franciză“, a precizat Marius Scarlat. Investiţia iniţială, care a constat în cumpărea ideii şi a softului necesar, s-a ridicat la aproximativ 2.000 de lei.
„Dacă nu am fi avut nimic, investiţia ar fi pornit probabil de undeva de la 6.000 de lei“, a adăugat managerul firmei.
Început promiţător
Firma a început să tipărească aceste cărţi în preajma sărbătorilor pascale, când s-a lansat pe piaţă cu „O poveste de Paşte“. Între timp, portofoliul de produse s-a diversificat, numărul titlurilor de cărţi oferite ajungând la cinci.
Ideea a prins repede, astfel că nivelul „producţiei“ a ajuns la aproximativ zece cărţi pe zi.
„E nevoie de multă muncă şi implicare. Cărţile le realizez manual, cu ajutorul unor prieteni. Ne-au spus că, înainte de a angaja pe cineva, să le facem singuri, astfel încât ulterior să ştim ce cerem“, a precizat Marius Scarlat. Şi aşa au făcut – s-au implicat personal şi au muncit cât au putut de mult. Au mai şi greşit, au stricat câteva cărţi la început, dar nu s-au descurajat, ci au urmat o strategie de marketing elaborată împreună cu firma din Slobozia, strategie pe care încearcă s-o dezvolte. A fost însă nevoie şi de ceva noroc şi de recomandări – primele cărţi le-au făcut cadou copiilor prietenilor, care le-au arătat mai departe şi astfel au venit solicitări noi. „Plănuim să le promovăm în saloanele de coafură şi în cabinetele medicale“, a spus Marius Scarlat.
În plus, vor lansa un program numit „Donează o carte pentru o şcoală“, în care vor încerca să convingă cât mai multe firme să doneze cărţi personalizate copiilor din şcolile şi grădiniţele craiovene.

