36.6 C
Craiova
marți, 8 iulie, 2025
Știri de ultima orăActualitateClienţii Bancpost au fost ţinta unui atac de tip phishing

Clienţii Bancpost au fost ţinta unui atac de tip phishing

Clienţii Bancpost au fost ţinta unei tentative de fraudă de tip phishing, prin care li se cerea să acceseze o pagină de internet asemănătoare cu aplicaţia de internet banking a băncii, pentru a-şi transmite datele personale ale cardului, a anunţat, marţi, banca.

Mesajul, intitulat "Bancpost vă informează", îi anunţa pe clienţi că, începând cu 1 ianuarie 2009, serviciul Bancpost Fastbanking va fi obligatoriu şi pentru clienţii care deţin cardul Maestro Bancpost Millenium şi îi direcţiona către o pagină electronică unde li se cereau datele personale ale cardului, precum parola PIN, data expirării cardului şi numărul acestuia.

Totodată, banca aminteşte că "deşi s-au făcut toate demersurile ca site-ul respectiv sa fie închis, există posibilitatea ca tentativa de fraudare să se repete" şi îşi avertizează clienţii să nu dea curs niciunei solicitări prin care li se cere să furnizeze date bancare personale confidenţiale.

"Menţionăm că securitatea sistemului Fastbanking nu a fost afectată niciun moment. Bancpost reaminteşte clienţilor săi că banca nu trimite niciodată e-mail-uri sau SMS-uri prin care solicită accesarea unor adrese URL sau link-uri pentru conectarea la Fastbanking, ori pentru a le cere informaţii referitoare la nume de utilizator, parola, număr card, PIN card sau data expirării acestuia", se arată în comunicatul băncii.  

Pe parcursul acestui an, clienţii mai multor bănci au fost ţinta unor atacuri de tip phishing, printre care şi cei ai Băncii Comerciale Română (BCR), Piraeus Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania şi BRD SocGen.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII