19.4 C
Craiova
duminică, 17 august, 2025
Știri de ultima orăActualitateParcarea subterana din centru, in aer

Parcarea subterana din centru, in aer

Aflati sub influenta proiectului de modernizare a centrului Craiovei, oficialii din Banie vad acum parcari sub fiecare parculet. Pentru fluidizarea traficului in zona pe care o doresc unica in România, acestia vin cu noi idei, propunând in premiera introducerea unei roviniete pentru accesul in centru.


Nemultumirile conducatorilor auto in legatura cu lipsa unei parcari in apropierea Pietei Prefecturii sunt tot mai mari, dupa ce acestia au aflat ca, in schimbul imensei parcari subterane, va trebui sa se multumeasca numai cu câteva locuri in care sa-si parcheze autoturismele. „Trebuie sa pândesti sa plece alta masina ca sa o poti parca pe a ta! Asta se intâmpla in fiecare zi, in centru, de când au inceput sa lucreze in fata prefecturii. Cel mai indicat ar fi fost sa faca o parcare mai intâi, dupa care sa o distruga pe cea de lânga Mercur. Dar ei tot pe dos lucreaza, probabil pentru ca au interesele lor. La noi, platitorii de taxe, nu se mai gândesc dupa ce au ajuns in scaunele pe care le-au vrut. Fac ce ii taie capul“, a spus Cristi Valeriu, conducator auto.


In schimb, oficialii locali au declarat ca proiectul de construire a unei parcari subterane, sub platoul din Piata Prefecturii, nu a putut fi implementat din lipsa de finantare. Aceasta ar fi trebuit sa aiba doua niveluri si sa se intinda pe o suprafata de 7.500 mp, amenajarea urmând sa dureze aproximativ doi ani. Lucrarea a fost evaluata in 2005 la circa 6,6 milioane de euro, fara TVA, la care se adaugau si costurile pentru devierea retelelor de apa, canalizare si gaze existente in zona. La acea vreme, SC DESCO DESIGN SRL, cea care a proiectat modernizarea centrului, promitea ca va gasi o solutie mai ieftina daca se accepta realizarea a aproximativ 400 de locuri de parcare. Aflând de câti bani au nevoie pentru a pune in practica proiectul, alesii craioveni s-au gândit sa apeleze la o colaborare cu firma spaniola EPTISA sau, in cel mai rau caz, sa il abandoneze. „Acceptasem sa ne asociem cu aceasta societate, dar pâna la urma tot ei au fost cei care au renuntat, pentru ca investitia era mult prea mare. Noi, ca primarie, nu puteam suporta din bugetul local suma de sase milioane de euro pentru ca nu aveam de unde“, a declarat edilul-sef Antonie Solomon. Totusi, pentru a nu provoca o revolta a conducatorilor auto, oficialii au luat pozitie si au anuntat amenajarea unei parcari deschise cu doar 54 de locuri. Aceasta va fi amenajata pe platoul situat intre IPJ si complexul Mercur, insa nu se va putea ridica la asteptarile craiovenilor, acestia fiind obligati sa continue lupta pentru ocuparea unui spatiu unde sa isi lase masinile.


Parcari subterane amenajate sub parculete


Oficialii din Banie vad intr-un viitor nu foarte indepartat parcari subterane… sub toate parculetele. Primul care ar beneficia de o astfel de trasformare, la „fundatie“, este parcul din spatele Primariei Craiova. „S-ar putea face acolo vreo 400 – 500 de locuri de parcare, care ar ajunge la vreo 180.000 de euro. Nu avem de unde sa facem rost de banii astia. In schimb, ii asteptam pe investitori sa vina cu aceasta suma, iar noi le punem cu drag la dispozitie terenurile. Parcarile subterane nu vor include insa distrugerea parculetelor, acestea urmând sa fie mentinute, iar vegetatia de acolo chiar imbunatatita“, a mai spus Solomon. Desi legislativul ii asteapta cu bratele deschise sa investeasca in terenurile din Craiova, acestia nu s-au inghesuit pâna acum cu oferte. De fapt, potrivit edilului-sef, nu a aparut nici o propunere de acest gen pâna in prezent.


Alta potentiala parcare este „proiectata“ la doi pasi de cabinetul primarului, in English Park. „Oriunde se gaseste teren disponibil am putea face parcari subterane, in toate parculetele din Craiova, dar si pe domeniul public. Nu de teren ducem lipsa, ci de investitori“, a subliniat primarul. Potrivit acestuia, din bugetul local, municipalitatea isi permite, in prezent, doar sa amenajeze simple parcari, la nivelul solului. Numarul acestor categorii de parcari va creste abia dupa ce revendicarea suprafetelor din oras se va incheia. Tot atunci, reprezentantii primariei s-au gândit sa introduca un abonament pentru parcarile din cartiere, pe care sa le inchirieze locatarii blocurilor din apropiere.


Rovinieta pentru centrul Craiovei


Viitoarea harta a parcarilor subterane este intrecuta doar de alta idee nastrusnica a primarului, de a introduce, in premiera, vânzarea unei roviniete pentru accesul in zona centrala a Baniei. Dupa modelul lui Radu Mazare, insa la nivel mai mic, Solomon crede ca in acest mod vor creste si veniturile institutiei pe care o pastoreste. In opinia lui, nu e normal ca toata lumea sa parcheze in centrul Craiovei. Astfel, cei care vor dori sa se plimbe si sa admire fântânile arteziene vor fi obligati sa plateasca o taxa. Edilul-sef nu s-a gândit pâna acum care va fi valoarea acesteia si nici cum va fi introdusa, insa sustine ca este o indicatie a comunitatii europene.


„Am devenit prea comozi! Putem sa mergem si pe jos zece minute ca sa ajungem in centru. Daca vom pune in practica aceasta idee nu va mai fi nici aglomeratie foarte mare. In majoritatea oraselor dezvoltate zona centrala este pentru plimbare, nu e destinata circulatiei masinilor“, a incheiat Solomon. Introducerea rovinietei este motivata si de fluidizarea traficului care va fi facuta astfel la cote maxime.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII