18.4 C
Craiova
vineri, 2 mai, 2025
Știri de ultima orăLocalDoljCraiova: Softronic livrează către CFR Călători prima locomotivă modernizată prin PNRR

Craiova: Softronic livrează către CFR Călători prima locomotivă modernizată prin PNRR

Compania craioveană a anunţat astăzi că a livrat către CFR Călători prima locomotivă modernizată cu fonduri europene, prin PNRR.

Locomotiva înainte de modernizare

„Am făcut un pas important în modernizarea transportului feroviar din România: prima locomotivă modernizată de echipa Softronic, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost finalizată și livrată către CFR Călători

Este o realizare care ne onorează și marchează începutul unui proiect ambițios ce vizează recondiționarea completă a 19 locomotive electrice, pentru a le transforma în echipamente moderne, eficiente și sustenabile“, spune Softronic.

Modernizarea feroviară – o direcție clară pentru viitor

Contractul de modernizare a fost semnat la finalul anului 2023 iar fondurile sunt asigurate prin PNRR. „Obiectivul este clar: să readucem în circulație 19 locomotive electrice, produse inițial la Electroputere Craiova, dar adaptate integral la cerințele actuale de performanță, digitalizare și eficiență energetică.

Modernizarea contribuie direct la reducerea emisiilor, la creșterea siguranței în circulație și la îmbunătățirea calității serviciilor feroviare. Ne-am asumat acest proiect cu încredere, știind că prin expertiza noastră putem livra echipamente de înaltă performanță, compatibile cu standardele europene“, explică Softronic.

Ce presupune modernizarea locomotivelor?

Fiecare locomotivă este reconstruită aproape integral. Se păstrează doar o secțiune din șasiu, care este complet recondiționat, iar toate celelalte componente sunt înlocuite cu echipamente de ultimă generație.

„Prin aceste intervenții, locomotivele ating performanțe superioare în ceea ce privește tracțiunea, fiabilitatea și confortul pentru personalul de operare. Fiecare locomotivă este dotată cu sistem de frânare reactivă, echipamente de diagnosticare în timp real și poate circula cu viteze de până la 160 km/h“, spune uzina din Craiova.

Anghel Saligny – prima locomotivă finalizată

Prima locomotivă livrată în cadrul acestui proiect poartă cu mândrie numele „Anghel Saligny”, inginerul vizionar care a pus bazele infrastructurii moderne din România. Locomotiva a trecut cu succes toate testele și a fost certificată de ONFR-AFER, conform standardelor naționale și europene.

„Am ales ca fiecare locomotivă modernizată în acest contract să poarte numele unei figuri emblematice din istoria noastră. Fiecare dintre aceste nume spune o poveste:

  • Constantin Brâncuși, sculptorul care a redefinit arta modernă
  • Smaranda Brăescu, prima femeie parașutist cu brevet din România
  • Regina Maria, un simbol al curajului și diplomației
  • Nicolae Iorga, istoric, om politic și mare pedagog
  • Anghel Saligny, inginer pionier al podurilor și căilor ferate

Credem că astfel dăm o identitate aparte fiecărei locomotive, transformând un simplu mijloc de transport într-un simbol al valorii naționale“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS