39.5 C
Craiova
marți, 22 iulie, 2025
Știri de ultima orăLocalDoljJudeţul caută administrator fără experienţă

Judeţul caută administrator fără experienţă

Autorităţile doljene nu cer administratorului public pe care îl vor angaja nici măcar un pic de experienţă într-o funcţie de conducere, deşi acesta va avea pe mână patrimoniul judeţului.

La cererea cititorilor interesaţi să candideze pe postul înfiinţat de aleşii judeţeni, ne-am aplecat mai atent asupra condiţiilor pe care trebuie să le îndeplinească superfuncţionarul angajat de Consiliul Judeţean Dolj să preia o parte din atribuţiile preşedintelui Ion Prioteasa.

Potrivit anexei 3 a hotărârii de consiliu, pe lângă criteriile generale pe care va trebui să le îndeplinească fiecare candidat, există şi o serie de criterii specifice cerute de angajator. Nu trebuie să vă aşteptaţi însă la condiţii precum 20 de ani într-o funcţie de conducere sau doctorate. Nici pe departe.

 

Abilităţi de secretară

 

Considerând, probabil, că în funcţia plătită gras din bani publici poate face faţă şi o persoană fără nici un fel de experienţă ca manager, autorităţile cer persoanelor care se vor înscrie la concurs doar o experienţă de minimum trei ani în specialitate. Studiile trebuie să fie de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă într-unul din domeniile ştiinţe socio-umane, ştiinţe politice sau ştiinţe administrative. Pe lângă facultate, doritorul postului plătit cu un salariu de bază de aproape 4.000 de lei trebuie să fie şi fericitul posesor al unei diplome de master în economie. Partea cel puţin ciudată vine însă la capitolul abilităţi, calităţi şi aptitudini. În condiţiile în care candidaţilor nu li se cere experienţă în funcţii de conducere, aceştia trebuie să aibă „abilităţi manageriale privind coordonarea, organizarea şi planificarea activităţii din sfera de competenţe“, „capacitate analitică previzională“, „viziune strategică“, „responsabilitate şi capacitate decizională“, „adaptabilitate şi eficienţă în munca de echipă“, „competenţe de comunicare şi relaţionare“ şi „abilităţi de mediere, negociere şi consiliere“, aşa cum se precizează în anexa la hotărârea consiliului. Pe postul înfiinţat de CJ ar putea concura cu succes şi o secretară, dintr-acelea rebotezate de firmele de HR assistant manager.

 

Concurs de proiecte de management

 

Aspiranţii la un post de administrator public trebuie să aibă cunoştinţe medii de operare pe calculator şi să se exprime la nivel mediu în cel puţin o limbă de circulaţie internaţională. Să vedem acum şi ce atribuţii va avea administratorul public anagajat de CJ, astfel încât cititorii GdS să poată pune în balanţă experienţa cerută şi responsabilităţile noului şef din consiliul judeţean. Administratorul public va coordona şi gestiona Serviciul Administrare şi Exploatare Domeniul Public şi Privat al Judeţului Dolj, Serviciul Organizare Resurse Umane şi Compartimentul Relaţii cu Presa, Imagine şi ONG. Cu alte cuvinte, funcţionarul aflat în subordinea directă a preşedintelui Prioteasa va avea pe mână patrimoniul judeţului şi serviciul care face angajările în consiliu. Pe lângă asta, managerul va avea şi funcţia de purtător de cuvânt al instituţiei şi va putea prelua orice atribuţii delegate de preşedintele CJ. Potrivit hotărârii CJ, persoanele interesate de post vor participa la un concurs de proiecte de management, în cadrul căruia vor susţine şi un interviu pe tema proiectului propus. Potrivit responsabililor din cadrul instituţiei, cel puţin până în prezent postul nu a fost scos la concurs, dar anunţul referitor la examen va fi postat în timp util pe site-ul instituţiei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

7 COMENTARII