În plină desfăşurare a acţiunilor pentru acordarea salariului de merit în anul 2008, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a transmis Inspectoratului Şcolar Judeţean Olt modificările din procedura de rezolvare a contestaţiilor. Cadrele didactice nemulţumite de modul în care au fost evaluate dosarele lor şi de repartizarea salariilor de merit la nivelul unităţii de învăţământ vor depune contestaţiile la ISJ, nu la conducerea şcolii, cum se întâmpla până acum. Personalul de conducere, căruia i se aprobă solicitarea de acordare a salariului de merit la nivelul inspectoratului şcolar, va adresa contestaţia responsabililor din Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
În condiţiile în care acţiunile se vor desfăşura după acelaşi calendar, fiind rezervate doar două zile pentru rezolvarea contestaţiilor, 17 şi 18 decembrie, inspectorii de personal se vor confrunta cu probleme mari, estimează şeful serviciului, Cristian Miu, având în vedere că în anii trecuţi a fost vorba de zeci de contestaţii la nivelul întregului judeţ.
Astăzi este ultima zi în care cererea şi raportul fiecărui cadru didactic se supun analizei consiliului profesoral de la nivelul fiecărei unităţi şcolare şi se înaintează propuneri către consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ. Acestea aprobă nominal personalul căruia i se atribuie salariul de merit, în limita locurilor alocate de inspectoratul şcolar, şi le trimit ISJ spre validare. Acelaşi lucru îl face CA al ISJ pentru personalul de conducere de la nivelul şcolilor din judeţ, totul în perioada 10-11 decembrie 2007. Pe 12 decembrie se validează şi afişează rezultatele, iar în perioada 12-14 decembrie se depun contestaţiile.
Până ieri, la nivelul ISJ Olt se depuseseră aproximativ 60 de dosare pentru salariile de merit care se acordă directorilor şi directorilor adjuncţi.