16.7 C
Craiova
sâmbătă, 12 iulie, 2025
Știri de ultima orăLocalDoljInspectorii OJPC, pe post de consilieri

Inspectorii OJPC, pe post de consilieri

Agenţii economici din Radovan au fost vizitaţi sâmbătă de inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Dolj, dar nu pentru a fi verificaţi, ci pentru a fi informaţi despre obligaţiile pe care le au.

„Am venit să vă informăm şi să vă consiliem pentru că dumneavoastră adăugaţi valoare produselor de pe piaţă. De aceea trebuie să respectaţi anumite condiţii impuse de lege“, a declarat Elena Costea, inspectorul-şef adjunct al OJPC Dolj. Reprezentaţii oficiului au subliniat faptul că şi comercianţii sunt la fel de răspunzători de calitatea produselor din piaţă ca şi producătorul. „Aveţi sarcina de a aproviziona magazinul cu produse care corespund. Atunci când selectaţi produsele nu trebuie să neglijaţi caracteristicile acestora (aspect, culoare, miros şi chiar gust), inscripţionarea lor (denumirea produsului şi a producătorului, cantitatea, condiţiile de păstrare, termenul de valabilitate), precum şi documentele aferente“, a spus Melania Olaru, inspector principal în cadrul OJPC Dolj. Aceasta a subliniat faptul că, în ultimii ani, termenele de valabilitate la produsele alimentare s-au tot lungit.

Condiţiile de depozitare trebuie să respecte sfatul producătorilor

Unul dintre sfaturile inspectorilor a fost acela ca, dacă produsul nu este inscripţionat în limba română, să nu fie cumpărat. În plus, comercianţilor li s-a atras atenţia asupra importanţei depozitării produselor în spaţii autorizate, în condiţii corespunzătoare. „Un produs care a fost ţinut la o temperatură diferită de cea impusă de producător devine un produs neconform, astfel că termenul de valabilitate nu mai contează“, a explicat Bianca Badea, inspector asistent în cadrul OJPC Dolj.

Atenţie la produsele vrac

Inspectorii OJPC au atras atenţia şi asupra produselor de tip vrac. „Carnea de pasăre tranşată, de exemplu, poate fi comercializată doar din baxul colectiv şi ambalată individual de producător. Orice ambalaj trebuie inscripţionat. Produsele din bax nu trebuie răsturnate, ci trebuie puse cu baxul în vitrina frigorifică“, a declarat Melania Olaru.

Comercianţii, la rândul lor, s-au plâns de desele întreruperi de energie electrică, afectându-le marfa, şi de faptul că distribuitorii nu-i anunţă despre eventualele nereguli apărute la produsele comercializate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS