Pe rafturile magazinului Metro din Craiova se gasesc, printre alte produse de sezon, si felicitari pentru sarbatori. Multe dintre ele sunt foarte frumoase si atrag atentia cumparatorului care nu ezita sa puna câteva in cos. Insa, o data ajuns acasa, observa ca felicitarile sunt deja completate si nu oricum, ci cu un text in limba olandeza care transmite, probabil, o urare. „Am cumparat felicitarile pentru ca mi-au placut foarte mult. Din pacate, am avut surpriza sa descopar ca nu mai era nevoie sa scriu vreun mesaj, pentru ca ele contineau deja un text din care nu am inteles nimic, pentru ca nu este scris in limba româna sau macar intr-o limba de circulatie internationala. Consider ca am fost pacaliti pentru ca nu am stiut ce anume cumparam“, a afirmat un cumparator care are acum 14 cutii cu astfel de felicitari si nu are cum sa le foloseasca.
Trebuia sa existe o mostra la raft
Inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Dolj s-au sesizat si au mers in control la magazinul Metro pentru a afla care este situatia, tinând cont si de faptul ca astfel de produse sunt foarte cautate in prag de sarbatori. „Consideram ca in cazul vânzarii acestor felicitari a fost facuta o greseala. Ele sunt acceptate de reteaua de magazine Metro, dar trebuia ca eventualul cumparator sa fie informat despre ceea ce cumpara. Trebuia ca la expunerea lor in raft sa se gaseasca alaturi si o mostra a acestor felicitari, din care persoana interesata sa poata afla pe ce anume da bani. Oricum, magazinul va primi o amenda cu un cuantum cuprins intre doua si zece milioane pentru lipsa de informare a cumparatorului“, a precizat Gheorghe Marinescu, director al OJPC Dolj.
Ce spun reprezentantii Metro Cash&Carry
Directoarea Metro Craiova, Ligia Sorescu, le-a spus inspectorilor OJPC ca va dispune scoaterea de la vânzare a produselor si returnarea lor catre firma de distributie din Bucuresti, despre care spune ca nu a anuntat magazinul in privinta continutului felicitarilor. Conducerea Metro Cash&Carry Bucuresti a dat, la rândul ei, vina pe furnizor, spunând ca este posibil ca acesta sa fi incurcat coletele. „Probabil un pachet care nu facea parte din comanda pentru Metro a nimerit din greseala printre celelalte colete adresate noua. Deocamdata, nu stim despre ce furnizor este vorba, dar vom cerceta“, a sustinut Delia Nica, director comunicare si relatii publice in cadrul Metro Cash&Carry Bucuresti. Cât despre destinatia pe care ar fi putut-o avea teancurile de felicitari, scrise intr-o limba cunoscuta poate de o mâna de români, reprezentantul Metro a spus ca ar fi putut fi, de exemplu, felicitari trimise de ING Olanda sau de alta companie olandeza pentru angajatii sai din România, cu ocazia sarbatorilor de iarna.
Delia Nica a mai spus ca tuturor clientilor care au cumparat felicitari in limba olandeza li se vor returna, la cerere, in functie de preferinte, banii sau alt set de felicitari.

