21.2 C
Craiova
sâmbătă, 12 iulie, 2025
Știri de ultima orăActualitatePiaţa media va înregistra în 2014 prima creştere după cinci ani de declin

Piaţa media va înregistra în 2014 prima creştere după cinci ani de declin

Piaţa locală de publicitate va creşte cu 2,8% până la sfârşitul anului 2014, ajungând la 394 de milioane de dolari, evoluţia fiind, în principal, o consecinţă a expansiunii mediului digital (+12%), potrivit estimărilor Zenith România.
Potrivit Zenith România, este de aşteptat ca, până la sfârşitul acestui an, totalul investiţiilor din media să ajungă la suma de 394 de milioane de dolari.
Publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzând display, classified, search şi in-app ads livrate pe smartphone-uri şi tablete) este de departe segmentul cu cea mai rapidă evoluţie, susţinută atât de creşterea penetrării acestor dispozitive şi dinamica lor tehnologică, cât şi de introducerea unor noi formate, ce le permit clienţilor de publicitate să angajeze utilizatorii în mod creativ.
Pe de altă parte, cu toate că înregistrează cea mai mare creştere (+30%), segmentul mobile atinge o pondere în continuare redusă (5% din totalul investiţiilor digitale). Zenith România preconizează că, la sfârşitul anului viitor, acest segment va ajunge la 6 – 6,5% din publicitatea on-line, „pe măsură ce dispozitivele mobile vor prolifera şi se vor diversifica“.
Televiziunea rămâne mediul care atrage cea mai mare parte a investiţiilor în publicitate (63,9%), fiind urmată de digital (13,7%), outdoor (10,1%), radio (5,8%), reviste (3,5%), ziare (2,6%) şi cinema (0,4%).
Mediafax

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS