24.4 C
Craiova
marți, 8 iulie, 2025
Știri de ultima orăActualitateComunicat DGFP Dolj: Scoaterea din evidenţă ca plătitori de TVA

Comunicat DGFP Dolj: Scoaterea din evidenţă ca plătitori de TVA

Directia Generala a Finantelor Publice Dolj informeaza contribuabilii ca prin O.U.G. nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicată în Monitorul Oficial nr. 891/30.12.2010, persoanele impozabile înregistrate normal în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care în cursul unui an calendaristic nu depăşesc plafonul de scutire de 35.000 euro la cursul de schimb de la data aderării României la Uniunea Europeană, respectiv de 119.000 lei, pot solicita pâna pe data de 20 ianuarie a anului următor scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA.
Anularea înregistrarii în scopuri de TVA va fi valabilă din prima zi a lunii următoare celei în care s-a solicitat scoaterea din evidenţă, respectiv din 1 februarie.
Contribuabilii care solicită în anul 2011 anularea înregistrării în scopuri de TVA, depun formularele de înregistrare fiscală/de menţiuni până la data de 20 ianuarie 2011, însoţite de certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, în original.
Pâna la anularea înregistrării în scopuri de TVA, persoanelor impozabile le revin toate drepturile şi obligaţiile persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal.
Persoanele impozabile care solicită scoaterea din evidenţă ca plătitori de TVA, în termenul menţionat, au obligaţia sa depună decontul de taxă pentru operaţiunile realizate în cursul lunii ianuarie, pâna la data de 25 februarie 2011 inclusiv. În ultimul decont depus, persoanele impozabile au obligaţia să evidenţieze valoarea rezultată ca urmare a efectuarii tuturor ajustărilor de taxă, conform Titlului VI al Codului Fiscal.
 Persoanele impozabile care solicită scoaterea din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, dar au realizat în anul precedent achiziţii intracomunitare de bunuri a căror valoare a fost de peste 10.000 euro (34.000 lei), au prestat servicii pentru beneficiari cu sediul în alt stat membru, sau au primit servicii de la prestatori din alt stat membru, concomitent cu solicitarea de scoatere din evidenţă vor solicita înregistrarea în scopuri de TVA pentru achiziţii intracomunitare de bunuri sau pentru servicii. Înregistrarea va fi valabilă începând cu data de 1 februarie a anului respectiv. Persoanele impozabile care au fost înregistrate în Registrul operatorilor intracomunitari şi solicită înregistrarea pentru achiziţii intracomunitare sau pentru servicii, îşi păstrează această calitate, nefiind obligaţi să mai depună cererea de înregistrare în acest Registru.
Persoanele impozabile care solicită scoaterea din evidenţă ca plătitori de TVA şi care au avut obligaţia depunerii deconturilor trimestriale nu au obligaţia depunerii declaraţiei de menţiuni privind cifra de afaceri din anul precedent, respectiv declaraţia cod 094.
Declaraţia informativă cod 392A privind livrările de bunuri şi prestările de servicii se depune de toate persoanele impozabile înregistrate normal în scopuri de TVA a căror cifră de afaceri la finele anului a fost inferioară sumei de 35.000 euro (119.000 lei).
Declaraţia informativă cod 392B privind livrările de bunuri, prestările de servicii şi achiziţii se depune de persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA a căror cifră de afaceri la finele anului a fost inferioară sumei de 35.000 euro (119.000 lei).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS