Ca sa respecte legea, administratia locala ar trebui sa angajeze la acest serviciu intre 100 si 300 de persoane
Ministerul Administratiei si Internelor (MAI) a detasat, incepind cu 1 ianuarie, personalul de la Serviciul de Evidenta Informatizata a Persoanei (SEIP) sub tutela consiliilor judetene, fara sa mentioneze insa si sursele de finantare pentru plata salariilor acestor functionari. Autoritatile locale spun ca au fost asigurate ca problema fondurilor se va rezolva, mai ales ca situatii de acest gen se intilnesc in toate judetele din tara. „Am primit o adresa din partea MAI chiar pe 31 decembrie 2004, in care se spune ca personalul de la SEIP este detasat la serviciile comunitare. Preluarea patrimoniului va fi reglementata prin acte normative ulterioare“, a declarat Ion Prioteasa, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Dolj. Trebuie precizat ca, din cauza momentului in care a fost luata decizia, CJ nu si-a prevazut in proiectul de buget pe 2005 fonduri pentru acest serviciu si nici nu mai are voie, conform legii, sa faca rectificari bugetare pina la jumatatea acestui an. In consecinta, problema finantarii trebuie rezolvata tot de administratia centrala. Tot legea spune ca fiecare primarie trebuie sa-si infiinteze serviciul comunitar, unde pot lucra intre una si trei persoane specializate. Astfel, in Dolj ar fi nevoie de personal cuprins intre 111 (minimum) si 333 de persoane, si nu de circa 60 cite exista acum, ceea ce va determina cheltuieli suplimentare.