22.3 C
Craiova
duminică, 21 septembrie, 2025
Știri de ultima orăActualitateO scrisoare trimisa prin Prioripost s-a plimbat 26 de zile, apoi s-a intors la expeditor

O scrisoare trimisa prin Prioripost s-a plimbat 26 de zile, apoi s-a intors la expeditor

• Craioveanul Jan-Eugen Dascalu a actionat in judecata Compania Nationala POSTA ROMANA pentru deficiente grave in transmiterea corespondentei • O scrisoare trimisa de el la Curtea Militara de Apel Bucuresti prin Serviciul de posta rapida Prioripost, in loc sa ajunga la destinatie in 24 de ore, s-a plimbat aproape o luna pe la mai multe oficii postale, fiind apoi returnata expeditorului • Explicatia: destinatarul n-a fost gasit pentru ca postasii lucrau dupa un nomenclator stradal neactualizat • Gafa Prioripost l-a facut pe expeditor sa piarda un proces si citeva milioane de lei

„Prin Prioripost corespondenta ajunge la destinatie in 24 de ore“ – cam asta stie tot omul despre cunoscutul serviciu de posta rapida al Companiei Nationale POSTA ROMANA. Cit de rapid este uneori respectivul serviciu se poate afla insa din patania craioveanului Jan-Eugen Dascalu, care a trimis o scrisoare la Bucuresti prin serviciul Prioripost, cu gindul sa ajunga cit mai repede. Scrisoarea a fost pasata intre mai multe oficii postale bucurestene, dar tot n-a ajuns la destinatie, fiind returnata expeditorului o luna mai tirziu.

Prioripost – „cel mai corect si mai rapid serviciu al POSTEI ROMANE“

Fiind parte intr-un proces aflat pe rolul Curtii Militare de Apel Bucuresti, Jan-Eugen Dascalu a fost nevoit sa foloseasca un serviciu de posta rapida pentru a trimite instantei motivele unui recurs: „M-am gindit sa apelez la Prioripost, pe care-l consideram cel mai corect si mai rapid serviciu al POSTEI ROMANE“. Zis si facut. Pe 16 noiembrie 2000 a dat fuga la Oficiul Postal Craiova 7, unde a scris pe plic adresa destinatarului – Soseaua Progresului nr. 41, astfel cum era mentionat pe citatiile primite de la Curtea Militara de Apel Bucuresti – si a inminat scrisoarea oficiantei, considerind treaba ca si rezolvata. In ziua de 12 decembrie 2000, stupoare: omul a gasit in cutia sa postala un aviz prin care era anuntat sa se duca la posta pentru a-si ridica scrisoarea, intrucit destinatarul n-a fost de gasit. Si, uite-asa, procesul s-a judecat, iar Dascalu n-a putut avea nici macar sansa de a-si exprima in scris doleantele catre judecatori, punind cruce si celor 3,5 milioane de lei pe care instanta i le putea acorda in urma judecarii cauzei.

Scrisoarea n-a ajuns pentru ca postasii nu aflasera de schimbarea denumirii strazii

Suparat de aceasta intimplare, craioveanul a incercat sa afle din ce cauza scrisoarea lui n-a ajuns la destinatie. A cerut socoteala intii oficialilor Postei doljene, apoi, aflind ca nu aici a fost hiba, s-a adresat Directiei de Posta Rapida din cadrul Companiei Nationale POSTA ROMANA. Explicatia, purtind semnatura Marianei Petre, directoarea Postei Rapide din Romania, a fost pe cit de puerila, pe atit de stupida: „Indrumarea trimiterii Prioripost in cauza catre Oficiul Postal Bucuresti 69 in loc de Oficiul Postal Bucuresti 5 s-a facut conform «Nomenclaturii arterelor de circulatie din municipiul Bucuresti». Astfel, OP Bucuresti 69 are in raza de distributie Strada Progresului (nu Soseaua Progresului) nr. 41. Artera de circulatie «Soseaua Progresului» nu exista in «Nomenclatura arterelor de circulatie din municipiul Bucuresti». Dintr-o grava eroare, nejustificata din punct de vedere profesional, trimiterea Prioripost nr. 1233 a fost indrumata eronat catre OP Bucuresti 7 si OP Bucuresti 46. Pentru aceste nereguli, care nu suporta nici un fel de scuze in fata dvs., salariatii vinovati au fost sanctionati“.

Cine plateste paguba?

Scrisoarea lui Dascalu s-a plimbat pe la patru oficii postale din Bucuresti, nu insa pe la cel la care trebuia sa ajunga. Si asta – dupa cum tot directoarea Mariana Petre recunoaste – „din cauza unor disfunctionalitati in actualizarea „Nomenclaturii arterelor de circulatie din municipiul Bucuresti – editia 1998“, dupa care postasii se orientau in 2000, fara sa tina cont de eventualele modificari ale unor denumiri de strazi. Iar craioveanul a pierdut un proces, fiind privat de 3,5 milioane de lei, suma reprezentind daunele care nu i-au mai fost acordate de instanta pentru ca nu le-a cerut la timp. Adunind la aceasta suma vreo doua milioane de lei – bani cheltuiti pe telefoane si corespondenta purtata cu Compania POSTA ROMANA pentru a lamuri soarta scrisorii sale, omul s-a ales cu o paguba de aproximativ 5,5 milioane de lei. Pentru a-si recupera banii pierduti sau cheltuiti aiurea, Jan-Eugen Dascalu a actionat POSTA ROMANA in judecata, procesul fiind pe rolul Judecatoriei Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS