13.9 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljVă e cald în autobuz? RAT Craiova spune că sunteţi subiectivi

Vă e cald în autobuz? RAT Craiova spune că sunteţi subiectivi

Gazeta de Sud scria, în urmă cu aproximativ două săptămâni, despre situaţia umilitoare la care sunt supuşi craiovenii care aleg să circule în mijloacele de transport ale SC RAT Craiova SRL, mai ales în zilele toride de vară. După o singură călătorie, ajungi la destinaţie aproape sufocat din cauza aerului irespirabil, iar hainele se lipesc pe tine din cauza căldurii insuportabile din autobuzele sau tramvaiele care nu au aer condiţionat. Şi şoferii sau vatmanii acestora au parte de acelaşi tratament pe care trebuie să îl suporte opt ore. În cele 24 de autobuze Solaris, care au sistem de aer condiţionat, lucrurile stau mai bine, însă unii călători spun că există situaţii în care şoferii „uită“ să pornească aerul condiţionat. În toată această situaţie, care pare mai degrabă desprinsă dintr-o ţară din lumea a treia decât dintr-un oraş care s-a dorit capitală europeană a culturii, reprezentanţii SC RAT Craiova SRL au oferit o explicaţie cât se poate de simplă: „Nu este prevăzută o temperatură optimă în interiorul autobuzelor sau tramvaielor, nivelul optim de confort fiind subiectiv“, au declarat aceştia. Cu alte cuvinte, temperatura de aproape 40 de grade Celsius resimţită în interiorul autobuzelor sau tramvaielor poate fi chiar confortabilă pentru unii călători.

Autobuzele nu sunt dotate cu un sistem de reglare a unei temperaturi optime

Privitor la intervalul de funcţionare a aerului condiţionat din autobuzele prevăzute cu acest sistem, reprezentanţii RAT precizează că acesta ar trebui să fie în funcţiune de la ora 10.00, la ora 19.00. Cu toate acestea, unii călători spun că acest lucru nu se întâmplă. „Biletele şi abonamentele sunt scumpe, dar pe cei care ar trebui să aibă grijă să fie condiţii în autobuze şi tramvaie nu îi interesează de călători. De multe ori mi s-a întâmplat să mă simt rău atunci când am călătorit în zile foarte călduroase. Pur şi simplu simţi că rămâi fără aer. Uneori nici în cele care au aer condiționat, şoferii nu-i dau drumul, dar sunt oameni care cer socoteală şoferului şi apoi îl porneşte. Nu e normal aşa ceva, după ce că sunt puţine autobuze care au aer condiţionat…“, a spus o craioveancă. Chiar dacă RAT Craiova SRL spune că aerul condiţionat funcţionează în intervalul 10.00 – 19.00, termometrele arată că temperaturile caniculare încep încă de la ora 9.00 şi durează chiar şi după ora 21.00.
Şi anul trecut s-a creat un întreg scandal legat de intervalul în care funcţiona aerul condiţionat în autobuzele Solaris. La momentul respectiv, Gazeta de Sud a scris despre faptul că autobuzele nu sunt dotate cu un sistem de reglare a unei temperaturi optime, aşa cum era specificat în caietul de sarcini, la momentul achiziţionării autobuzelor Solaris. Caietul de sarcini a prevăzut o condiție tehnică eliminatorie: „dotarea cu sistem de aer condiționat a salonului de călători (putere minimă 24 kW) cu posibilitate de reglare independentă a temperaturii în cabina șoferului“. Sistemul ar fi putut oferi posibilitatea reglării atât a temperaturii, cât și a debitului de aer. Primăria, însă, nu a mai luat în calcul acest aspect.

Doi litri de apă pentru opt ore de „saună“

Şoferii sau vatmanii de la RAT, care au ghinionul să conducă mijloace de transport fără aer condiţionat, primesc din partea conducerii o sticlă de doi litri de apă carbogazificată pentru întreaga tură de opt ore. „În funcţie de traseu, conducătorul auto are pauză între 10 și 15 minute, după fiecare cursă efectuată. Menţionăm că durata unei curse poate fi de minimum 30 de minute. Conducătorilor auto li se acordă apă minerală, 2l/om/tură. În cazul conducătorilor auto şi a angajatelor la tonetă sunt respectate prevederile HG nr. 99/2000, privind măsurile ce pot fi aplicate în perioadele cu temperaturi extreme, pentru protecţia persoanelor încadrate în muncă“, au declarat, pentru Gazeta de Sud, reprezentanţii SC RAT Craiova SRL. Pe lângă temperaturile foarte ridicate, şoferii trebuie să suporte şi starea jalnică în care se află autobuzele. Unii dintre ei, care lucrează de peste 30 de ani, le ştiu încă de când s-au angajat, însă, de-a lungul anilor, nimeni nu a făcut mare lucru pentru a înnoi parcul auto.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS