37.9 C
Craiova
duminică, 27 iulie, 2025
Știri de ultima orăMagazinAstronomer întoarce scandalul în avantaj cu Gwyneth Paltrow

Astronomer întoarce scandalul în avantaj cu Gwyneth Paltrow

Firma americană de tehnologie Astronomer, specializată în automatizarea fluxurilor de date prin Apache Airflow, s-a trezit în centrul unui scandal după ce CEO-ul și directoarea de resurse umane au fost surprinși în ipostaze intime la un concert Coldplay.

În loc să ignore valul de reacții sau să lanseze un comunicat sec de criză, compania a mizat pe o mișcare îndrăzneață și ironică: a lansat un videoclip promoțional cu actrița Gwyneth Paltrow în rolul de purtător de cuvânt temporar.
Videoclipul de 60 de secunde, publicat pe contul oficial X (fost Twitter) al companiei, o prezintă pe Paltrow – fosta soție a solistului Coldplay, Chris Martin – răspunzând la „întrebările frecvente” primite de Astronomer după ce clipul cu îmbrățișarea directorilor a devenit viral.

„Da, Astronomer este cel mai bun loc pentru a rula Apache Airflow”, spune actrița cu zâmbet ironic, răspunzând întrebării afișate pe ecran: „OMG! Ce naiba, de fapt?”
Clipul, care a acumulat deja peste 27 de milioane de vizualizări, transformă momentul jenant într-unul de autopromovare inteligentă, fără a diminua calitatea serviciului oferit. Paltrow încheie spunând că Astronomer „revine la ceea ce face cel mai bine” – automatizarea datelor.

„O strategie inteligentă, când criza nu vizează produsul”

Potrivit lui Jordan Greenaway, directorul agenției de PR Profile, campania Astronomer este un exemplu rar de succes în „întoarcerea unei crize în avantaj”. „Toată lumea a auzit de scandal, toți au văzut clipul, dar nimeni nu știa exact ce face Astronomer. Acum, 27 de milioane de oameni știu că e vorba despre Apache Airflow”, a explicat Greenaway.
Strategia companiei, spune el, a fost să abordeze frontal momentul viral – o alegere care funcționează doar atunci când criza nu atinge produsul sau serviciul oferit.
„Dacă vindeau carne, cum a fost cazul scandalului cărnii de cal din 2013, umorul ar fi fost o catastrofă. Dar în acest caz, compania vinde date. Iar ce e afectat este reputația unui CEO care oricum a demisionat.”

Proximitate inteligentă: Coldplay, Gwyneth și… Airflow

Alegerea lui Paltrow nu este întâmplătoare: conexiunea ei cu Coldplay creează un strat suplimentar de ironie autoasumată, potrivit BBC. În loc să se dezică de episodul viral, Astronomer l-a îmbrățișat cu umor și context, reușind să transforme o criză de imagine într-o oportunitate de brand awareness.

Mai mult, actrița face referire subtilă la evenimentul care a declanșat scandalul, dar păstrează tonul profesional și centrat pe serviciile companiei. Nu e un sketch, ci un act de PR regizat cu grijă.

Concluzie: Când umorul salvează reputația

Astronomer a demonstrat că nu toate crizele de imagine trebuie tratate cu tăcere, avocați și retrageri din spațiul public. Transparența, asumarea și umorul calculat pot deveni instrumente de recredibilizare, mai ales când brandul nu este afectat funcțional.

Într-o lume în care reputația digitală se construiește în secunde și se prăbușește în minute, răspunsul Astronomer poate deveni un studiu de caz în manualele de PR contemporan.

Despre Astronomer

Interesul pentru Astronomer, care se descrie ca fiind „cel mai bun loc pentru a rula Apache Airflow” – un produs care nu a fost dezvoltat de Astronomer – a crescut enorm de când videoclipul cu fostul său CEO a devenit viral, unele rapoarte neverificate sugerând o creștere de 15.000% a vizitelor pe site-ul web al companiei. Compania a fost fondată în 2018 și oferă servicii companiilor care doresc să utilizeze Inteligența Artificială (IA).

Astronomer spune că a lucrat cu Apple, Ford și Uber, relatează Wall Street Journal.

Pete DeJoy, cofondator și director de produs, a fost numit CEO interimar al companiei și poate vedea cel puțin un aspect pozitiv în toată atenția acordată companiei sale.

„Reflectoarele au fost neobișnuite și suprarealiste pentru echipa noastră și, deși nu mi-aș fi dorit niciodată să se întâmple așa, Astronomer este acum un nume cunoscut”, a scris el pe LinkedIn.

Singura declarație a companiei

Singura declarație anterioară pe care compania o făcuse fusese pe X, la două zile după concertul Coldplay. „Astronomer este dedicat valorilor și culturii care ne-au ghidat de la înființare. Liderii noștri sunt așteptați să stabilească standardele atât în ​​ceea ce privește conduita, cât și responsabilitatea”, a precizat compania, anunțând în același timp lansarea unei anchete oficiale.

Văzând momentul în care Byron și Cabot s-au ascuns de cameră din poziția sa de pe scenă, Chris Martin de la Coldplay a spus: „Fie au o aventură, fie sunt pur și simplu foarte timizi”.

Și dacă vă întrebați ce fel de impact de PR a avut acest lucru asupra celebrului fost soț al lui Paltrow și a trupei sale, Greenaway crede că este neutru.
„Nu cred că crește gradul de conștientizare a lor… publicul larg are un singur lucru în cap, și anume videoclipul Kiss Cam. Asta face să pălească toate celelalte lucruri.”

Citeşte şi: Anchetă la ANPIS: Ajutoare de urgență, acordate unor angajați și apropiați ai acestora

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS