CJP, AJOFM şi ITM Olt se plâng la mai-marii judeţului că nu au unde să îşi ţină dosarele vechi.
OLT. Problema spaţiului pentru dosarele vechi a început să ia amploare în Slatina. Trei instituţii importante, respectiv Casa Judeţeană de Pensii (CJP), Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) şi Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Olt, au înştiinţat prefectura şi consiliul judeţean despre problemele pe care le au din cauza spaţiului insuficient de depozitare a arhivei.
Cea mai gravă situaţie este la CJP. Dosarele vechi sunt foarte des folosite de angajaţii instituţiei, mai ales în ultima perioadă, când s-au depus mii de dosare pentru ajutorul de urmaş. Cu toate acestea, clădirea în care se află arhiva, un fost atelier al Colegiului Naţional „Ion Minulescu“, trebuie eliberată de urgenţă. Miile de dosare trebuie mutate în alt spaţiu, care, din păcate, este greu de găsit. La insistenţele directoarei CJP, Silvia Drăghici, prefectul judeţului, Ştefan Nicolae, a intervenit la consiliul judeţean pentru a găsi o soluţie în acest caz. Dacă problema nu va fi rezolvată în cel mai scurt timp, bătrânii care solicită diverse drepturi, dar nu mai au acte doveditoare vor fi puşi pe drumuri, întrucât angajaţii CJP nu vor mai avea acces la dosarele vechi.
Probleme şi la ITM
Vizita noului prefect, Ştefan Nicolae, care a avut loc de curând la Inspectoratul Teritorial de Muncă, a scos la iveală aceeaşi problemă legată de arhivă. Dosarele care acum se află într-o încăpere aparţinând Federalcoop pot fi aruncate în stradă în orice moment. De asemenea, preţul chiriei ar putea creşte, ITM ajungând să nu îşi mai permită costurile lunare. „Deocamdată, plătim 400 de euro pe lună pentru spaţiul de 300 de metri pătraţi pe care îl avem la Cooperaţia Meşteşugărească. Dacă preţul chiriei va creşte, ne vom vedea în situaţia de a nu mai putea plăti. Noi i-am propus domnului prefect să ni se ofere un spaţiu la fosta garnizoană, înspre gară. De asemenea,
m-am gândit că, având în vedere că nu suntem singurii care avem asemenea probleme, ar fi bine să se construiască sau să se amenajeze o clădire cu destinaţie numai pentru arhive“, a spus Eugen Mitu, inspectorul-şef al ITM.
Încăperea aflată la subsolul clădirii în care funcţionează instituţia este împărţită de CJP, ITM şi Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială. În acest spaţiu sunt ţinute însă numai dosarele mai noi, recent folosite, pentru restul spaţiul fiind insuficient.
Şi AJOFM se confruntă cu aceeaşi situaţie. Teancurile de dosare stau printre birourile angajaţilor, pentru că nu au unde să fie depozitate. Directorul Cristian Cârloganu a intervenit şi el, prin intermediul instituţiei prefectului, la consiliul judeţean, sperând să obţină un spaţiu foarte necesar pentru dosarele vechi. Deocamdată însă totul a rămas la nivel de discuţie. Conducerile celor trei instituţii aşteapă soluţii concrete.