Constructorul Drumului European 70, Grassetto Lavori, pune zilnic in pericol viata a sute de locuitori din Bradesti. Pentru ca firma italiana nu a remediat trotuarele distruse de lucrarile la drum, locuitorii comunei sunt nevoiti sa mearga pe sosea, riscând in orice clipa sa fie loviti de masinile aflate in trafic.
Problemele semnalate de locuitorii din Bradesti nu sunt o noutate pentru firma italiana care a fost desemnata sa execute lucrarile de modernizare a Drumului European 70, care face legatura intre Craiova si Filiasi. Exasperate de modul de lucru al constructorului italian, autoritatile din Bradesti au cerut anul trecut incheierea unei minute care obliga societatea sa execute anumite lucrari, la intrunirea intre cele doua parti fiind prezenti si reprezentanti ai Prefecturii Dolj, dar si ai firmei Hyder Consulting, firma care acorda consultanta constructorului Grassetto.
Printre lucrarile care trebuia realizate de Grassetto Lavori se numara si remedierea trotuarelor distruse in timpul lucrarilor la drum. Desi executia trotuarelor trebuia inceputa pe 15 septembrie 2005, antreprenorul nu a demarat nici pâna acum lucrarile de constructie. Primarul comunei Bradesti, Stefan Strunoiu, a declarat ca locuitorii din localitate l-au amenintat ca nu-si vor mai trimite copiii la scoala daca firma italiana nu va executa trotuarele. „Cea mai importanta problema pe care o avem acum este cea a troturarului. Desi firma Grassetto trebuia sa inceapa lucrarile de remediere la trotuar pe 15 septembrie 2005, pâna acum nu a facut nimic. Copiii merg pe strada si e posibil oricând sa se intâmple un accident, iar parintii mi-au spus ca nu-i mai lasa la scoala. Am inchiriat inclusiv un microbuz ca sa-i duca, dar nu imi mai convine sa-l tin“, a spus Stefan Strunoiu. Primarul din Bradesti a adaugat ca alta problema este cea a cailor de acces catre terenurile arabile din zona. Potrivit primarului Strunoiu, desi Grassetto avea obligatia de a construi sase podete pentru a asigura accesul locuitorilor catre terenurile arabile pe care le detin in zona, aceste cai de acces nu au fost executate, iar oamenii nu au putut ajunge la cele aproximativ 41 de hectare de pamânt pentru a realiza lucrarile agricole.
Grassetto crede ca trotuarele nu sunt prioritare
In timp ce primarul Strunoiu sustine ca situatia din prezent afecteaza peste 1.000 de locuitori ai comunei, reprezentantul firmei Hyder Consulting spune ca problema nu a fost considerata prioritara de Grassetto. Constructorul italian trebuie sa finalizeze lucrarile de constructie pâna pe 15 noiembrie, iar remedierea trotuarelor a fost lasata la urma de antreprenor. „Firma Grassetto, fiind presata sa termine drumul pâna pe 15 noiembrie, probabil a lasat aceste lucrari la urma. Ne-a fost adusa la cunostinta aceasta problema si am transmis-o mai departe catre reprezentantii Grasseto, deci lucrarile care trebuie efectuate sunt cunoscute, numai ca fiecare constructor isi alege prioritatile. Cât despre caile de acces, din câte stiu eu, cea mai mare parte dintre acestea au fost realizate de Grassetto“, a spus Florin Goruneanu, coordonator al echipei de consultanti din cadrul Hyder Consulting.