Faimoasele „liniute“ au fost iar in prim-plan la Craiova. Peste 150 de pasionati ai automobilismului s-au intrecut aratindu-si puterea motorului si maiestria condusului, sub privirile a peste 5.000 de spectatori. Profitul spectacolului va ajunge la un camin de batrini sau la un centru de plasament din Craiova.
Numarul asa-numitelor „raliuri“ legale a crescut simtitor in ultimul timp in Craiova. Dupa proba de indeminare de la Velodrom, de la inceputul lunii, Ghost Racing Team (GRT), Midnight Racers, in colaborare cu Primaria Craiova, Consiliul Judetean Dolj si filiala doljeana a Automobil Clubul Român (ACR), au oferit pasionatilor de senzatii tari o noua competitie automobilistica: cursa de viteza. Concursul a adus laolalta iubitori ai sportului cu pricina, participanti sau spectatori din toata tara: Giurgiu, Buzau, Galati, Timis, Braila, Tulcea, Gorj, Olt si Bucuresti. Alexius, membru fondator Ghost Racing Team, a declarat ca el si-ar da nota sapte la organizare deoarece comunicarea dintre Start si Finish a fost defectuoasa. Spectatorii n-au fost insa de aceeasi parere, martor in acest sens fiind numarul mare de oameni ce priveau entuziasmati fiecare masina, pentru ca mai apoi sa-si aplaude favoritii si sa le spuna o vorba buna celor infrinti.
5.000 de oameni disciplinati de 50 de agenti
Publicul craiovean pare insa tot mai dornic de astfel de evenimente. La cursa au participat peste 5.000 de oameni. Dorin Vilvoi, organizator din partea GRT, a declarat ca paza a fost asigurata de 30 de jandarmi si de 20 de agenti ai unei firme particulare de paza, care au facut fata puhoiului de lume strins la aeroport. „Publicul a fost surprinzator. Spectatorii au fost mai disciplinati ca oricind“, a declarat Eugenia Nita, director ACR. Si maiorul Ion Dina a fost in asentimentul lui Nita. „Este important ca publicul sa pastreze o anumita distanta de pista din motive de securitate si nu dintr-un moft al organizatorilor. Aceasta competitie implica si riscuri“, a adaugat maiorul responsabil cu pastrarea ordinii. Probleme nu s-au inregistrat pe parcursul cursei. Doar un potential concurent si-a manifestat nemultumirea prin amenintari la adresa Eugeniei Nita, pentru ca nu a fost admis in competitie. Situatia a fost creata din pricina refuzului organizatorilor de a-l inscrie in concurs, pentru ca la manifestarea precedenta a fost indisciplinat, in sensul ca dupa ce a finalizat cursa a facut o „demonstratie privata“ pentru o televiziune nationala, punind in pericol siguranta unor spectatori. Drept urmare, a primit o amenda de 15 milioane de lei, pe care nu a achitat-o. A platit cu pretul interdictiei de participare in concurs.
Zece ore pentru reglarea carburatorului
Participantii la cursa au fost insa cei mai norocosi dintre cei prezenti, pentru ca au simtit fiorul competitiei. „Masinile inscrise in concurs au fost clasate in functie de puterea de fabrica, intocmindu-se astfel zece clase, de la A1 la I. Daca aveau turbina schimbata, nitro sau Kompresor, se marea puterea masinii cu un anumit procent si automobilul intra la o categorie superioara“, a declarat Alexius. Spectatorii au avut parte de multa viteza, dar si de mult spectacol.
Unul dintre regretele organizatorilor e ca nu au putut aduce cascadori. A fost insa un drift show, la care participantii au facut cerculete si derapaje controlate, spre incintarea celor prezenti. La final, zece cistigatori au simtit ca timpul, de zece pina la 18 ore, investit in pregatirea masinii sau mai precis in reglarea carburatoarelor a fost rasplatit. Ionut Rotaru, cistigatorul locului I la clasa A, a fost si mai bucuros ca prietena sa, nu foarte incintata de preocuparile automobilistice ale laureatului, a venit sa-l felicite pentru locul obtinut.
Eliza, craioveanca in viteza
Fie ca si-au sustinut prietenii sau au fost printre spectatori, fetele au fost prezente in numar destul de mare la aeroportul craiovean, insa numai una a avut curajul sa le arunce manusa baietilor si sa se intreaca pe pista. Eliza Maria Popescu are 24 de ani si a terminat Facultatea de Chimioterapie din Craiova. Pasiunea ei pentru automobile a fost mai puternica. Asa se face ca in prezent lucreaza ca agent de vinzari la un dealer de masini. Automobilismul si-a gasit si el loc in viata ei. Astfel, de vreo patru, cinci ani participa ca spectator la concursurile nationale si ca „raliist“ la competitiile locale. Eliza a declarat ca parerea potrivit careia femeile nu se descurca la volan este neadevarata, deoarece ea are prietene care conduc foarte bine. La proba de viteza de duminica nu a reusit insa sa-si convinga nici o prietena sa participe. Ea a fost „pe baricade“ si a condus un Opel Ascona, la clasa B de putere. „Trebuie sa le aratam ca sintem la fel de bune ca ei“, a afirmat Eliza.
Cistigatorii la concursul de viteza
Clasa A1 – sub 65 CP – Daniel Pruna (No Speed Limit Craiova)
Clasa A – 66-85 CP – Ionut Rotaru (Ghost Racing Team)
Clasa B – 86-100 CP – Emil Olteanu Enache (Midnight Racers)
Clasa C – 101-130 CP – Bogdan Pirvanescu – independent
Clasa D – 131-165 CP – Bogdan Pirvanescu – independent
Clasa E – 166-200 CP – Daniel Burchel (VGB Racing)
Clasa F – 201-250 CP – Catalin Sutu (No Speed Limit Craiova)
Clasa G – 201-250 CP – Thomas Stempurszki (Midnight Racers)
Cistigatorul la Drift – Catalin Bohu
Cistigator proba de Tractiune pe fata – Catalin Dinca