26.8 C
Craiova
duminică, 14 septembrie, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriAVAS şi Ford negociază ultimele detalii ale privatizării Automobile Craiova

AVAS şi Ford negociază ultimele detalii ale privatizării Automobile Craiova

Ultimele detalii ale contractului dintre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi Ford, privind privatizarea Automobile Craiova, urmează să fie puse la punct în cursul zilei de astăzi.

Totuşi, contractul urmează a fi semnat, cel mai devreme, peste două săptămâni. „Contractul cu Ford nu va fi semnat săptămâna viitoare, pentru că mai sunt două puncte care trebuie clarificate, apoi trebuie aprobat de guvern. Ultimele puncte ale contractului vor fi discutate luni (astăzi – n.r.), când le vom şi finaliza“, au declarat pentru Mediafax surse apropiate negocierilor.

Recent, Călin Popescu Tăriceanu, premierul României, preciza că negocierile cu producătorul american de automobile pentru Automobile Craiova pot fi încheiate în perioada imediat următoare, foarte probabil la începutul lunii septembrie, iar proiectul de lege va fi aprobat de guvern ulterior, după semnarea contractului.

„Negocierile sunt avansate şi sper ca înţelegerea să fie semnată la începutul lunii septembrie. Legea specială pentru vânzarea Automobile Craiova va fi aprobată de guvern după semnarea contractului de privatizare“, a spus Tăriceanu.

Ford va da un răspuns în două săptămâni

 

Preşedintele din Europa al Ford, John Fleming, a declarat săptămâna trecută că preţul tranzacţiei a fost stabilit, dar că mai sunt anumite detalii care trebuie discutate. Se aşteaptă ca producătorul american de automobile să facă un anunţ privind privatizarea Automobile Craiova peste două săptămâni, se arată într-un articol publicat în The Sunday Times.

Potrivit unor surse oficiale, AVAS negociază cu Ford o formulă juridică legată de terenurile uzinei, a căror valoare ar trebui să majoreze preţul pentru acţiunile companiei, aceasta fiind singura problemă rămasă de rezolvat înaintea semnării contractului de vânzare-cumpărare.

Autoritatea şi compania americană au ajuns la un numitor comun privind problema datoriilor Automobile Craiova, cu introducerea unei clauze prin care investitorul din SUA este asigurat că nu se va confrunta, după preluarea uzinei, cu solicitări din partea creditorilor pentru vechile restanţe, şi încearcă să clarifice situaţia activelor imobiliare ale companiei.

 

Americanii vor face investiţii de 675 de milioane de euro

 

Cu toate că valoarea investiţiilor pe care le va face Ford la uzina din Craiova nu a fost făcută publică, The Sunday Times notează că gigantul american va investi 675 de milioane de euro (457 de milioane de lire sterline).

John Fleming a afirmat că, după finalizarea contractului de privatizare, Ford va avea nevoie de o perioadă cuprinsă între 12 şi 15 luni pentru a adapta fabrica să producă modele de maşini aparţinând companiei americane. Oficialul Ford a refuzat să spună ce maşină va fi produsă la Craiova, însă noul model Fiesta, care va fi prezentat la salonul de la Frankfurt, este cel mai probabil candidat.

Autorităţile de la Bucureşti au preluat controlul Daewoo Automobile Craiova după prăbuşirea Daewoo Motor din 1999 şi au mandatat AVAS să vândă 72,4% din acţiunile companiei, atât cât deţine statul român. SIF Oltenia deţine 22,06% din acţiuni, restul titlurilor de 5,5% fiind deţinute de mai multe persoane fizice şi juridice. La început, Ford era aşteptată să concureze cu General Motors, pentru Automobile Craiova. GM s-a retras din cursă la începutul acestui an, asemenea Renault şi altor companii care şi-au expimat interesul pentru achiziţionarea fabricii din Craiova.

Astfel, singura ofertă primită de guvernul de la Bucureşti pentru Automobile Craiova a fost cea venită din partea Ford. AVAS a anunţat, în urmă cu trei săptămâni, că a solicitat Ford să îmbunătăţească oferta financiară pentru Automobile Craiova şi că trecerea societăţii în proprietate privată va fi efectuată pe baza unei legi speciale. Oferta financiară îmbunătăţită pentru preluarea Automobile Craiova va fi depusă după ce reprezentanţii constructorului american şi ai statului român vor agrea forma finală a contractului de privatizare. Reprezentanţii Ford au prezentat premierului Tăriceanu şi Comisiei de privatizare a Daewoo Craiova, în luna iulie, oferta tehnică pentru preluarea fabricii, anunţând că în 2012 cheltuielile anuale ale companiei în România se vor ridica la un miliard de euro. Fabrica din Craiova are o capacitate de producţie de 300.000 de maşini anual.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII