29 C
Craiova
marți, 1 iulie, 2025
Știri de ultima orăBani & AfaceriVânzările Ford B-Max au scăzut cu 19% în Europa

Vânzările Ford B-Max au scăzut cu 19% în Europa

Dacă în primele luni din 2013 se vânduseră 38.500 de mașini Ford produse la Craiova, anul acesta s-au vândut cu 7.300 mai puține, informează compania. Ca urmare a scăderii cererii de B-Max pe piețele europene, angajații au stat mai mult timp acasă. Ce se așteaptă în partea a doua a anului?

Ford Europa a publicat graficele de vânzări ale companiei pe primele șase luni ale anului pe piețele europene. Vehiculul produs la Craiova a fost vândut în 31.200 de exemplare, cu 19% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului 2013, când s-au produs la Craiova și s-au livrat în Europa 38.500 de vehicule. Vânzările de B-Max în Europa anunțate de Ford sunt cu mult mai mici decât cele de Fiesta – modelul cel mai bine vândut de către Ford în Europa – din care compania a livrat clienților 166.700 de exemplare, în creștere cu 14.200 de unități față de prima jumătate a anului 2013. Și modelul Focus s-a vândut mai bine decât B-Max. Potrivit documentelor de vânzări date publicității de Ford Europa, Focus s-a vândut în 121.200 de exemplare, cu doar 200 de exemplare mai puțin decât anul trecut.
Din documentele de vânzări ale companiei pe perioada ianuarie-iunie 2014, comparativ cu aceeași perioadă din 2013 se observă că Ford B-Max a avut a doua cea mai mare scădere a vânzărilor de vehicule Ford din toată Europa. Scăderi de vânzări mai mari decât B-Max a înregistrat doar autoutilitara mare Transit, care s-a vândut mai puțin cu 28.700 de unități față de prima jumătate din anul 2013. B-Max a scăzut cu 7.300 de unități, iar analiza Ford arată că după B-Max, în clasamentul scăderilor urmează modelul C-Max, produs la Valencia, care s-a vândut mai puțin cu 3.600 de exemplare decât în prima jumătate a anului trecut.
Nici modelul Ford Ka, despre care se spunea că ar putea să fie produs la Craiova, nu a avut vânzări spectaculoase în Europa, ci s-a vândut la un nivel apropiat de B-Max (de 29.400 de exemplare), dar în creștere cu 1.800 de exemplare.
În total, Ford a vândut în Europa 605.400 de exemplare, dintre care doar 31.200 de B-Max. Totuși, dintre toate modelele livrate de producătorul auto în Europa, mașina produsă la Craiova este pe locul cinci în topul vehiculelor vândute, ca număr de unități transferate clienților companiei, dintr-un total de 15 modele prezente pe bătrânul continent.

În partea a doua a anului, producția ar putea fi și mai mică

Scăderea vânzărilor de B-Max cu 7.300 de unități în prima jumătate a anului 2014 a atras după sine și zile fără producție în uzina craioveană, având în vedere că fabrica nu produce pe stoc, ci doar la comandă.
Fabrica intră în vacanță timp de aproape o lună, iar de pe 18 august se reia producția atât de vehicule, cât și de motoare. După această pauză anuală, fabrica din Craiova reia producția, dar este puțin probabil ca doar în ultimele patru luni ale anului să mai fie egalată producția din prima jumătate a anului.

Secția de Vehicule ar putea să lucreze trei zile pe săptămână

Situația uzinei craiovene s-ar putea redresa doar în cazul în care s-ar primi în partea a doua a anului comenzi mai mari de B-Max pentru piața europeană.
Unii salariați au spus că s-ar putea ca din septembrie să lucreze doar trei zile pe săptămână, dacă situația nu se va schimba după această perioadă de o lună în care fabrica este închisă pentru revizie generală. Până acum, în prima parte a anului 2014, cei de la Secția de Vehicule au lucrat patru zile pe săptămână, iar ziua de vineri era liberă. Mai puține zile fără producție au avut cei de la Secția Motoare, dar situația se va schimba și la ei din această toamnă, fiind așteptate diminuări și la producția de motoare.
În acest moment, în fabrica Ford din Craiova se produc, în medie, 375 de mașini pe zi și circa 1.000 de motoare. Dacă se va reduce săptămâna de lucru din septembrie la trei zile în loc de patru, așa cum li s-a comunicat angajaților că ar fi posibil, un calcul matematic simplu arată că se vor produce și mai puține vehicule pe lună decât până acum.
Rămâne de văzut dacă fabrica va primi comenzi în plus de mașini și motoare pentru ultima parte a anului și dacă cererea de B-Max va mai crește către finalul anului, astfel încât uzina craioveană să producă mai mult de 31.200 de vehicule, cât a fabricat și vândut peste graniță în prima jumătate a anului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS