17.3 C
Craiova
sâmbătă, 20 septembrie, 2025

Acomodarea cu noul şef

Un manager nou poate avea un stil de muncă diferit de cel al fostului şef. Asta înseamnă, de multe ori, că trebuie să faceţi faţă unor solicitări noi. Situaţia devine delicată atunci când noul şef este un fost coleg de birou.

Pentru a vă asigura că veţi începe o relaţie în termeni buni cu noul şef, trebuie să urmaţi câţiva paşi. Potrivit specialiştilor în resurse umane, în primul rând, trebuie să vă cunoaşteţi mai bine managerul, pentru a interacţiona mai productiv. Este bine să vă documentaţi cu privire la noul manager (stil de lucru, experienţa profesională, rolul pe care-l va avea în departamentul dumneavoastră).

Şi pentru că prima impresie contează, trebuie să fiţi foarte atenţi cum vă veţi comporta cu el. „Un nou şef poate fi şi un nou început pentru dumneavoastră. Prima întâlnire cu managerul se aseamănă cu un interviu de angajare. Vreţi să îl impresionaţi, nu să intraţi în competiţie cu el“, precizează specialiştii în resurse umane de la www.myjob.ro, care vă sfătuiesc, printre altele, să nu ezitaţi să îl ajutaţi cu tranziţia de la vechiul job la noul post de manager.

 

Demonstraţi-vă valoarea!

 

Prima impresie nu este suficientă pentru o relaţie bună cu noul manager. Este nevoie să vă faceţi bine munca în continuare. În plus, puteţi să-i prezentaţi performanţele din trecut. Faceţi-o însă astfel încât să sune a raport, nu a laudă. Preluaţi sarcini noi, pe care nimeni nu le face. Lăsaţi-l pe şef să fie cel care dă tonul. „Noul manager va dori să păstreze vechea rutină şi să se adapteze la ea. Sau, din contră, va impune un nou stil de muncă. Evitaţi replicile de genul: «De obicei, făceam aşa». Dacă vrea să afle cum lucraţi înainte, vă va întreba“, precizează specialiştii. Alt sfat este acela de a nu spune lucruri negative despre foştii şefi în faţa noului manager.

 

Cum vă înţelegeţi cu colegul de birou proaspăt promovat

 

Când colegul de birou este promovat, atmosfera poate deveni tensionată deoarece o astfel de situaţie duce la o schimbarea relaţiei de la locul de muncă, dar şi a celei de amiciţie. Asta, deoarece noul şef va avea alt statut şi va trebui să obţină respectul prin expertiză şi abilităţi de coordonator. Va avea altă autoritate şi nu va putea să se comporte în cadrul jobului ca şi înainte – nu va mai fi potrivit să împărtăşiţi bârfe despre colegi „Chiar dacă veţi rămâne prieten cu noul şef, relaţia va pierde din caracteristicile anterioare. Aveţi nevoie să găsiţi alţi prieteni în cadrul jobului pe care îl aveţi, cu care să puteţi discuta aspecte care ar putea să îl incomodeze pe proaspătul manager“, precizează myjob.ro. Secretul este însă să separaţi prietenia cu şeful de relaţia de la locul de muncă.

Cum să vă comportaţi dacă aţi fost promovat

Dacă aţi fost promovat, ar trebui, potrivit specialiştilor, să aveţi în vedere anumite lucruri:

Cereţi ajutorul echipei;

Asumaţi-vă responsabilitatea nu doar a propriilor acţiuni, ci şi ale inferiorilor: „Bilele negre sunt ale şefului, bilele albe sunt ale echipei“;

Coordonaţi şi evaluaţi cât mai obiectiv;

Învăţaţi să delegaţi sarcinile pe care le făceaţi anterior şi să acordaţi încredere colegilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS