Trenurile de călători circulă în prezent cu o viteză medie de 43 km/h, iar cele de marfă cu 21 km/h, cu circa 20 km/h mai puţin faţă de „mulţi ani“ în urmă, potrivit CFR, care primeşte sub 20 de milioane de euro pentru reabilitarea reţelei, în condiţiile în care necesarul trece de zece miliarde de euro.
„Nu e nici un secret pentru nimeni că infrastructura feroviară are, să spunem, nişte performanţe tehnice sub nivelul aşteptărilor şi sub nivelul pe care publicul călător şi clienţii transporturilor de marfă le-ar dori. (…) Ne confruntăm cu o situaţie destul de grea, în sensul că aproape 25% din podurile şi podeţele care sunt în administrarea infrastructurii au durata de viaţă depăşită şi circa 75% din aceste lucrări sunt scadente la diverse tipuri de reparaţii. An de an, restanţele la reparaţii capitale ale infrastructurii capitale cresc, asftel că în prezent circa 8.000 de kilometri de cale ferată sunt scadenţi la reparaţii capitale“, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, George Micu, directorul general al CFR SA, administratorul reţelei feroviare publice.
El a afirmat că efortul financiar pentru realizarea reparaţiilor capitale la cei 8.000 de kilometri este unul „uriaş“, de peste zece miliarde de euro.
„Este evident că nu îşi poate permite în acest moment bugetul de stat să aloce o asemenea sumă, şi, chiar dacă s-ar găsi resursele ca această sumă să fie alocată, într-un an nu s-ar putea absorbi, pentru că fizic nu se pot efectua aceste lucrări“, a spus Micu.
Degradarea reţelei s-a produs în timp, cauzând scăderea vitezei de circulaţie a trenurilor.
„Astăzi pornim de la o medie a vitezei comerciale la marfă aflată undeva la 21 de kilometri la oră şi la călători în jur de 43 de kilometri la oră. Acestea sunt coordonatele generale ale infrastructurii“, a spus Micu.
El a afirmat că, în trecut, media vitezei a fost mult mai ridicată, în urmă „cu mulţi ani“ fiind de aproximativ 40-45 km/oră la marfă şi 60 – 65 km/oră la călători.
CFR beneficiază în acest an de suma de 78 de milioane de lei (aproximativ 17 milioane de euro) pentru reparaţii, echivalentul unor lucrări la aproximativ 22 km de cale ferată.
„Dacă CFR ar reuşi să-şi încaseze toate creanţele şi ar plăti toate arieratele pe care le are, ar rămâne cu circa 100 de milioane de dolari capital de lucru, care i-ar permite să funcţioneze în condiţii optime şi să înceapă, de fapt, să introducă aceşti bani în cale pentru o creştere a vitezei comerciale la marfă, la călători“, a mai spus directorul general al companiei.
Compania gestionează peste 10.000 km de reţea feroviară, cu 2.900 km cale dublă.
Ioan Dornescu
Mediafax
Degradarea reţelei feroviare a redus viteza trenurilor de călători
ȘTIRI VIDEO GdS
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei