În vederea realizării unei comunicări eficiente între lucrătorii instituţiei noastre şi cetăţenii care doresc să sesizeze aspecte legate de comiterea unor fapte de corupţie sau conexe de către personalul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a fost pusă la dispoziţie cu acces gratuit, în urmă cu 2 ani, Linia Verde Anticorupţie – 0 800. 806.806.
La această linie telefonică răspund ofiţeri din cadrul Direcţiei Generale Anticorupţie, zilnic de luni până vineri, între orele 8:00 – 16:00, iar după ora 16.00 şi în zilele de sâmbătă, duminică, sărbători legale intră în funcţiune căsuţa vocală unde cetăţenii pot lăsa mesajele dorite.
În funcţie de faptele semnalate, o parte din apeluri au fost trimise spre soluţionare structurilor teritoriale ale D.G.A., iar cele care au impus, au fost transmise cu celeritate spre a fi exploatate de ofiţerii operativi. În acest sens, au fost organizate 6 acţiuni de flagrant de către lucrătorii DGA, sub supravegherea procurorului competent. Din totalul apelurilor primite, 256 au fost înaintate la unităţile de parchet competente, dintre care: 60 apeluri referitoare la fapte de corupţie din rândul personalului M.I.R.A. s-au constituit în dosare penale (ofiţerii Direcţiei Generale Anticorupţie primind delegări pentru îndeplinirea unor acte de urmărire penală în 47 de dosare penale); 21 au fost apeluri referitoare la fapte de corupţie săvârşite de alte persoane decât personalul M.I.R.A; 175 referitoare la alte fapte penale. Totodată, 234 au fost apeluri referitoare la abateri disciplinare săvârşite de personalul M.I.R.A., fiind înaintate spre competentă soluţionare la structurile ministerului.
Direcţia Generală Anticorupţie a promovat linia verde anticorupţie inclusiv prin intermediul Campaniei de responsabilizare anticorupţie, campanie care s-a desfăşurat în două etape în 2006 şi, respectiv, cea de-a doua în 2007.În prima etapă a Campaniei, cetăţenii au fost încurajaţi să sune la linia gratuită anticorupţie a D.G.A. înregistrându-se, astfel, o dublare a numărului de apeluri primite la TelVerde 0800 806 806, respectiv în trimestrul doi al anului 2006, numărul de solicitări (apeluri şi mesaje) la linia verde anticorupţie a crescut cu cca 100%. De asemenea, în anul 2007, odată cu relansarea „Campaniei de Responsabilizare Anticorupţie – 2007” numărul apelurilor primite la linia TelVerde a crescut cu 50%. Este de precizat că ritmul de creştere al apelurilor cetăţenilor în prima etapă a fost mai crescut datorită faptului că aceştia semnalau o gama foarte largă de probleme necunoscând exact competenţa Direcţiei Generale Anticorupţie. Ulterior, în anul 2007, pe măsură ce D.G.A. şi-a consolidat poziţia în peisajul instituţiilor anticorupţie, cetăţenii au apelat linia verde semnalând în mai mare măsură aspecte ce se circumscriu competenţelor noastre.
Dintre dosarele penale întocmite ca urmare a apelurilor tel verde recepţionate la nivelul D.G.A., 4 au fost finalizate prin întocmirea de rechizitorii, iar într-unul din dosare instanţa a stabilit o condamnare pentru inculpat.
La nivelul Direcţiei Generale Anticorupţie există şi o structură care are în atribuţii primirea petiţiilor cetăţenilor, consilierea acestora şi asigurarea unui program de audienţe.
Astfel, de la înfiinţarea Direcţiei Generale Anticorupţie şi până în prezent au fost primite şi înregistrate la nivel central şi teritorial un număr de peste 3.000 de petiţii, dintre care un număr de 1.002 petiţii au fost înaintate la unităţile competente (208 petiţii referitoare la fapte de corupţie în rândul personalului M.I.R.A., care s-au constituit în dosare penale; 140 petiţii referitoare la fapte de corupţie săvârşite de către alte persoane decât personalul M.I.R.A.; 636 petiţii referitoare la alte fapte penale). Totodată, un număr de 288 petiţii au fost înaintate la alte structuri M.I.R.A., întrucât au avut în vedere abateri disciplinare săvârşite de personalul M.I.R.A.; 476 au fost înaintate instituţiilor competente, nefiind sesizate fapte penale; 1.036 petiţii au fost clasate (dintre care 226 se refereau la aspecte de natură civilă).
În vederea oferirii posibilităţii de a se adresa direct la sediul structurilor Direcţiei Generale Anticorupţie, s-au făcut demersuri în toate judeţele pentru obţinerea spaţiilor de audienţă în cadrul Instituţiilor Prefectului, obţinându-se camere pentru consilierea cetăţenilor în fiecare Prefectură. Prin alegerea acestei modalităţi de susţinere a audienţelor în sediul Prefecturilor s-au eliminat presiunile generate asupra cetăţenilor prin prezenţa lor într-un spaţiu aparţinând poliţiei, obţinându-se o poziţionare mai bună faţă de indicele de adresabilitate al opiniei publice. De la înfiinţarea Direcţiei Generale Anticorupţie au fost primiţi în audienţă peste 2.500 de cetăţeni, iar peste 3.000 de cetăţeni au fost consiliaţi în afara programului de audienţă.
Consilierea cetăţenilor are ca scop rezolvarea, în limitele competenţelor oferite de lege, a problemelor cu care aceştia se confruntă. Totodată, s-a vizat o consiliere corectă din partea lucrătorilor Direcţiei Generale Anticorupţie, obiectivă şi în spiritul legalităţii, fără a se aduce atingere drepturilor şi libertăţilor fundamentale.
Linia Verde Anticorupţie – 0 800. 806.806
ȘTIRI VIDEO GdS
Ultimele stiri
Toate
- Toate
- Administratie
- Admitere
- Advertoriale
- Afaceri de succes
- Agricultura
- Auto
- Autostrada Olteniei
- Bacalaureat
- Bancuri
- Bani & Afaceri
- Bani Europeni
- Baschet
- Black Friday
- Casa si gradina
- Cultura
- Diete si fitness
- Dolj
- Educatie
- Europa
- Eveniment
- Featured
- Finante
- Fotbal
- Gadgets
- Gaming
- Gazeta mea
- Gorj
- Handbal
- Horoscop
- Imobiliare
- International
- Interviu
- Investigatii
- IT&C
- Local
- Magazin
- Mama si copilul
- Medicina
- Mehedinţi
- Mobile
- National
- Olt
- Oltenia Business
- Opinii
- Politica
- Publireportaj
- Razboi Ucraina
- Retete culinare
- Sanatate
- Sport
- Stiri mondene
- Tehnologie
- Tenis
- Vacante si calatorii
- Vâlcea
- Viata sanatoasa
- Volei