Există multe automobile fascinante care pot fi cumpărate, însă designul spectaculos, performanţele demne de invidiat şi seria limitată de numai 11 exemplare fac din Novitec TuLesto una dintre cele mai exclusiviste maşini din lume.
„Sportiva“ de 204 centimetri lăţime cântăreşte 1.260 de kilograme, fiind construită de firma bavareză Novitec din Stetten. Inima acestui bolid este un motor V8 supraalimentat de două compresoare, care produce 777 de cai-putere, echivalentul a 571,8 kW. Mulţumită structurii din fibră de carbon şi aluminiu, coupe-ul are un raport putere/greutate de 1,62kg/Cp, rezultatul în ceea ce priveşte performanţele fiind unul pe care puţine alte maşini îl pot egala: sprint-ul la 100 km/h nu ia mai mult de 3,4 secunde, iar Novitec TuLesto atinge viteza de 300 km/h după numai 22,6 secunde. Viteza maximă a maşinii este de peste 350 km/h, informează pagina de internet www.seriouswheels.com. Prin acest model, Novitec aniversează 20 de ani de existenţă.
Unul dintre principalele obiective ale proiectului a fost construcţia unui automobil cu masă cât mai mică, astfel că proiectanţii au folosit materiale care se regăsesc în mod normal pe maşinile de curse. Şasiul şi „celula“ de siguranţă integrată în el sunt construite în întregime din aluminiu, ceea ce le conferă şi rigiditate mare. Designul exterior al bolidului este rezultatul cooperării dintre Novitec şi studioul italian de design Luca Serafini Stile din Modena. Forma lui TuLesto a fost creată folosind tehnologii CAD şi CFD de ultimă oră şi „şlefuită“ în tunelul aerodinamic. TuLesto are 4,62 metri lungime, o lăţime de 2,04 metri şi o înălţime de 1,22 metri.
Pentru a obţine o distribuţie armonioasă a maselor, Novitec a adoptat soluţia unui motor amplasat central. V8-ul de 4,4 litri capacitate cilindrică dual-superchargers este montat chiar în spatele habitaclului şi atinge puterea maximă de 777Cp la 8.200 de rotaţii pe minut. Cuplul motorului atinge valoarea de 727 Nm la 6.300 de rotaţii pe minut. Sporturile cu motor au fost sursa de inspiraţie pentru sistemul de transmisie: o cutie cu şase trepte semiautomată cu diferenţial integrat. Schimbarea treptelor de viteză este comandată de padele din fibră de carbon amplasate în spatele volanului. TuLesto mai beneficiază şi de un sistem de control al tracţiunii şi funcţie de control a startului de pe loc.
Sistemul de suspensie a fost „extras“ tot din motorsport: ca şi GT-urile de competiţie, TuLesto este echipat cu suspensie ajustabilă pe înălţime şi rată de amortizare. Frânarea este asigurată printr-un sistem cu discuri din material compozit ceramic şi etrieri cu şase pistonaşe atât pe puntea faţă, cât şi pe cea spate.
Caracteristici tehnice
Motor: V8, 4.4l, dual superchargers
Putere maximă: [email protected] rpm
Cuplu maxim: 727 [email protected] rpm
Cp/litru: 176,6
Acceleraţie 0-100km/h : 3,4 secunde
Acceleraţie 0-300km/h: 22,6 secunde
Viteză maximă: +350 km/h